واکنش رئیس سابق بانک مرکزی به خبر دیدار با ضراب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی‌بی‌سی،خبرنگاران حاضر در جلسه دادگاه رضا ضراب در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند: ضراب مدعی شده با محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و نیز با محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری‌ ملاقات داشته است.وی در این دادگاه با رسم نموداری روی یک صفحه بزرگ، به توضیح چگونگی انتقال طلا برای دور‌زدن تحریم‌ها پرداخته است.

بهمنی در واکنش به این خبر به تسنیم گفت: ضراب اصلا با من دیدار نداشته، اصلا دیداری با ضراب نداشته‌ام و این شایعات یک‌سری جوسازی‌هایی است که علیه ایران انجام می‌شود. ضراب با دولت قبل کاری نداشته تا بخواهد در ارتباط باشد و فقط یک تاجر بین‌المللی بوده و با آمریکا و ترکیه در ارتباط بوده است.
وی افزود: آمریکا ادعای خلاف علیه ایران زیاد انجام می‌دهد و این ادعا هم دروغ است و تعجبی ندارد. نیش عقرب از اقتضای طبیعت است که هویت آمریکا نیز به همین شکل است.

علاوه بر این موضوع در چند روز گذشته در فضای مجازی نامه‌ای از ضراب به احمدی‌نژاد نیز منتشر شده که هنوز تأیید یا تکذیب نشده است. در این نامه که مربوط سال ٩٠ است،ضراب برای احمدی‌نژاد نوشته آمادگی دارد برای حواله‌های ارزی و همچنین تعدیل نرخ ارز با نظارت مستقیم عوامل اقتصادی دولت، با استفاده از کمترین تسهیلات اعتبار و منافع فعالیت کند.

وی از شرکای بابک زنجانی متهم ردیف اول بزرگ‌ترین فساد نفتی است که در آمریکا به اتهام دور‌زدن تحریم‌ها در بازداشت به‌سر می‌برد. دادستانی آمریکا ضراب را متهم کرده که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به دولت ایران کمک کرده است تا صدها میلیون دلار دارایی‌های آنها را برای دورزدن تحریم‌ها جابه‌جا کند.

انتهای پیام