مواضع منفی وارن بافت، چند برنده نوبل اقتصادی و مدیر معروف علیه بیت‌کوین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جسورترین ارزیابی درباره بیت کوین را جوزف استیگلیز برنده نوبل اقتصاد انجام داد و به بلومبرگ گفت: بیت کوین باید غیرقانونی شود. این ارز دیجیتالی برای این موفق است که ظرفیت دور زدن دارد. بیت کوین هیچ عمل اجتماعی مفیدی انجام نمی دهد.

رابرت شیلر که به دلیل مطالعات در حباب های اقتصادی برنده نوبل شده بود هم گفت: این پول برخی از سرمایه گذاران را جذب می کند، چرا که آنها ضد دولت و ضد مقررات هستند.اگر این درست بود، یک داستان فوق العاده می شد. حتی غول های وال استریت هم درگیر آن شده اند.

لوید بلانکفین مدیرعامل گلدمن ساکس گفت: این پول به عنوان وسیله نقلیه ای برای تقلب عمل می کند.

کارل اکاهن سرمایه گذار میلیاردر هم به سی ان بسی گفته به نظر می رسد حباب است.

به نظر جیمز دیمون رییس JPMorgan ، این پول مجازی قبلا جذاب بود اما حالا تقلب است و در نهایت منفجر خواهد شد.

وارن بافت هم درباره حباب واقعی هشدار داده است.

انتقادات باعث شد تا این هفته بیت کوین کمی افزایش یابد. ارز مجازی روز چهارشنبه برای اولین بار به ۱۱ هزار دلار رسید. به این ترتیب از ابتدای سال حدود 1000 درصد رشد کرد. البته پس از آن با نوسانات شدید بیش از دو هزار دلار فروریخت. در نهایت روز جمعه ۷۷۰۰ دلار معامله شد. بعضی کارشناسان معتقدند سود هفته اخیر بخشی از انتظارات سرمایه گذاران بزرگ مانند صندوق های تامینی و مدیران دارایی ها برای سرمایه گذاری در بیت کوین بوده است.

CME Group دارنده بورس کالای شیکاگو اعلام کرد: در اواسط ماه دسامبر، بیت کوین آتی را فهرست می کند. در عین حال نزدک هم برنامه دارد تا بیت کوین آتی را از سال آینده راه اندازی کند. معاملات آتی به تجار اجازه می دهد درباره قیمت آینده دارایی هایی مانند ارزها و فلزها شرط بندی کنند.

انتهای پیام