تمایل مجارستان به افزایش خرید نفت ایران و روابط بانکی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، میهایلی وارگا پس از دیدار با بیژن زنگنه وزیرنفت درباره برنامه مجارستان برای افزایش خرید نفت از ایران، اظهار داشت: مایلیم خرید نفت از ایران را افزایش دهیم.

وی درباره مذاکرات روابط مالی و بانکی میان دو کشور تصریح کرد: بنا شد تا روابط مالی میان ایران و مجارستان تقویت شود. ضمن اینکه تلاش می کنیم مشکلی برای سرمایه گذاران ایجاد نشود.

وارگا بر گسترش روابط بانکی ایران و مجارستان تاکید کرد و گفت: براین اساس هفته گذشته یک هیئت از بانک‌های مجارستان به ایران سفر کردند و مذاکرات بسیار مفیدی با طرف‎های ایرانی داشتند ضمن اینکه مانعی نمی بینم تا روابط بانکی به شیوه گذشته بازگردد.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران دیروز در همایش بزرگ اقتصادی ایران و مجارستان گفته بود: هیچ تجارتی بدون نقل و انتقال پول امکان پذیر نیست، امیدواریم دولتمردان طرفین در زمینه حل مسائل بانکی، گام‌های مهمی بردارند.

بنابراین گزارش،مجارستان کشوری در اروپای مرکزی بوده که پایتخت آن بوداپست است. این کشور حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.شرکت مول مجارستان (MOL) پس از لغو تحریم‌ها و اجرای برجام یک محموله یک میلیون بشکه ای نفت از ایران خریداری کرده است.

انتهای پیام