برنامه های حال و آینده وزارت ارتباطات اعلام شد/ ارسال پیامک تبلیغاتی ممنوع

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدجواد آذری جهرمی در نشستی خبری اظهارداشت: در حوزه پیام رسان های داخلی اقداماتی آغاز شده و در حوزه مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیز حساب ویژه ای باز شده که بحث مهم دیگر که در این مدت پیگیری شد، بحث اینترنت کودک بود از این رو باید از اکوسیستم های تولید محتوا در حوزه اینترنت کودک حمایت شود که کمیته ای اجرایی با حضور نمایندگان ذیربط ایجاد شده و در حال هماهنگی آن هستیم.

وی ادامه داد: تعرفه یکی از حوزه های مهم است که تعرفه گذاری خدمات ثابت با مشکلاتی همراه بود اما با مصوبه جدید سعی در اصلاح این روند و گسترش و بزرگ شدن بازار شد.در زمینه بحث توسعه خدمات روستایی، طی 100 روز نصب 1000 دستگاه خودپرداز، حمایت از صنایع دستی و کسب و کار، بررسی برای حل معضل اشتغال در این مناطق و توسعه خدمات در دستور کار است.

آذری جهرمی در زمینه بحث آزادسازی هم گفت: پروانه دو اپراتور پستی صادر شده که در هفته آینده آغاز به کار خواهند کرد. از اقداماتی که در زمینه بهبود کیفیت خدمات به مردم ارائه شده،آغاز روند جلوگیری از ارسال پیامک های مزاحم برای مردم است که البته اشکالاتی در این زمینه وجود دارد.در این خصوص از همراه اول، ایرانسل و رایتل خواسته شده تنها تبلیغات خدمات را برای مردم ارسال کنند زیرا ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی اپراتورها در چارچوب قوانین نیست.

انتهای پیام