توضیح صحرایی درباره بازارگردانی های وب/ احتمال زیاد بازگشایی امروز نماد

علی صحرائی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره وضعیت بازگشایی نماد "های وب" و علت تاکید بر بازار گردانی 10 درصدی سهام توضیح داد: طبق بررسی های به عمل آمده ، در همه بورس های دنیا برخی صنایع مانند  صنعت ITC و فناوری های نوین متکی به اشخاص بوده و گاه هم با اهداف توسعه ایی ، مشمول ادغام می شوند.

وی ادامه داد: بنابراین هنگام پذیرش در بورس این دسته از شرکت ها ، تهمیداتی برای این گروه از شرکت ها به منظور حضور بلندمدت و موثر در بازارهای سهام اندیشه می شود.

این مقام مسئول افزود: در مورد شرکت داده گستر عصر نوین و بعد از نهایی شدن خرید 100 درصد سهام پارس آنلاین هم تهمیداتی از سوی سازمان بورس مدنظر بود که با انتشار توضیحات مدیرعامل آن و ارایه مستنداتی همراه شد. علاوه بر این 51 درصد از سهام این شرکت با هدف تضمین ثابت و حقوق سهامداران خرد ، مسدود شد.

صحرایی در مورد شرط بازار گردانی سهام "های وب" بعد از بازگشایی نماد هم به بورس پرس توضیح داد: شرکت های قابل پذیرش در بازار دوم معاملات بورس تهران، باید قبل از عرضه اولیه تعهد بازار گردانی را ارایه دهند. در مورد های وب هم همان تعهد قبلی لحاظ شده و موضوع جدید و تازه ایی هم نیست.

وی افزود: این تاکیدات و خواسته های بورس به منظور حفظ منافع سهامداران بورس بوده و از جمله وظایف نهادهای نظارتی و اجرایی همه بازارهای سهام بشمار می رود.

آخرین خبر و احتمال بازگشایی امروز نماد

براساس این گزارش، آخرین پیگیری های بورس پرس از وضعیت بازگشایی نماد های وب هم حکایت از آن دارد که از قرار معلوم مانع بازارگردانی سهام با مذاکره بین مدیران بورس تهران و سهامدار عمده های وب ، به نحوی حل شده است.

در این رابطه یک مقام مسئول ارشد بورس گفت: عصر دیروز آخرین هماهنگی ها برای بازگشایی نماد این شرکت انجام شده و در صورت صلاحدید بخش نطارتی سازمان ، نماد این شرکت امروز آماده بازگشایی می شود. در این صورت، بورس تهران هم اقدام به صدور پیغام مربوط به بازگشایی نماد های وب می کند.

انتهای پیام