وعده های بورسی وزیر اقتصاد و برگزاری مجمع بانک ها+ دفاع از شاخص

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود کرباسیان که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حضور داشت و گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روز اول وزارت اقتصاد داد ، اظهار داشت: به عنوان وزیر اقتصاد مسئول حفظ ارزش پول ملی بوده و به مردم  اطمینان می دهم دولت به دنبال جذب منابع مالی از محل افزایش نرخ ارز نیست.

وی در بخش مربوط به بازار سرمایه هم گفت : تا ماه آینده نماد بسته ای در بورس نخواهد بود. برهمین اساس مشکل ۱۴ شرکت که با توقف نماد روبرو هستند ، حل می شود. همچنین مجمع سالانه بانک ها در حال برگزاری بوده و طی چند هفته آتی هم مجمع دیگر بانک ها برگزار خواهد شد.

این وزیر با اشاره به روند صعودی شاخص بورس در ماه های اخیر ، گفت: شاخص بورس طی ۱۰۰ روز فعالیت دولت دوازدهم از قله تاریخی عبور کرد و به بیش از 91 هزار واحد رسید که به رغم افزایش ۱۱ درصدی ، هیج نوسان جدی هم نداشته است.

کرباسیان از فروش ۱۵هزار میلیارد تومانی اموال مازاد بانک ها از سال گذشته تا سال جاری خبر داد و گفت: در این میان دو بانک ملی و تجارت فهرست اموال مازاد را ارایه کرده و بانک سپه هم در حال نهایی کردن گزارش مربوطه است. سایر بانک ها نیز ملزم به ارایه سریع گزارش شده اند.

وی با اشاره به رشد ۶۰ درصدی اعتبار عمرانی و پرداخت بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ، ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به صورت  نقدی، تهاتر و یا ارایه اوراق به پیمانکاران طرح های عمرانی و شرکت ها پرداخت شده است.

کرباسیان با تاکید بر تداوم خصوصی سازی شرکت ها افزود: طبق آمارهای موجود، بنگاه های واگذار شده در مقایسه با دوران مدیریت دولتی، از سود آوری و بهره وری بیشتر و افزایش جذب نیروی کار برخوردار شده اند.

انتهای پیام