نقشه ضراب برای اقامت در دبی آشکار شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه خبر تورک، در پی دستور دادستان کل استانبول مبنی بر توقیف اموال و دارایی های رضا ضراب در ترکیه، سه نفر از کارمندان وی به نام های صنم ارسلان، رقیپ آکول و مصطفی حاجی صالح اوغلو نیز به اتهام همکاری و ارسال اسناد جعلی به دادگاه آمریکایی رسیدگی به اتهامات معاون بین الملل هالک بانک دستگیر و در بخش رسیدگی به تخلفات اقتصادی دادستانی استانبول تحت بازجویی قرار گرفتند.

در جریان بازجویی از دستگیر شدگان، در اپلیکیشن واتساپ تلفن همراه صنم ارسلان پیامی از سوی ضراب یافت شد که در آن پیام از ارسلان خواسته بود تا شرایط امکان اقامت وی در دوبی را بررسی کند.

ضراب در پیام ضمن اشاره به همکاری با دادستان آمریکایی از ارسلان می خواهد که با وکیل (عبدالرحمان الشریفی ساکن امارات) دیدار کرده و از وی بخواهد با بررسی شرایط، امکان اقامت ضراب در دوبی پس از پرداخت جریمه یا تحمل مجازات احتمالی صادره در آمریکا و خروج از این کشور را فراهم کند.

بنابراین گزارش، دادگاه رسیدگی به اتهامات هاکان آتیلا معاون امور بین الملل هالک بانک ترکیه در ایالت نیویورک برگزار شده و ضراب به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد.وی با پذیرش ارتکاب هفت اتهام از جمله پولشویی، تقلب بانکی و پرداخت رشوه در جلسه محاکمه آتیلا علیه وی و برخی مقامات ترکیه شهادت داد که معامله با ایران مورد تایید اردوغان و نخست وزیر وقت ترکیه بوده است.

ضراب همچنین گفته، آتیلا به همراه سلیمان اصلان مدیرعامل سابق این بانک دولتی، در طراحی معاملات مرتبط با ایران نقش داشته‌ است.

انتهای پیام