برادر معاون اول رییس جمهور به تهران منتقل شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،روز گذشته یداالله موحد با اعلام انتقال مهدی جهانگیری از کرمان به تهران به تسنیم گفت: پرونده تخلف مالی وی در کرمان عدم صلاحیت خورده و یکشنبه به تهران منتقل شده است.سایر متهمان پرونده نیز همراه وی با پرواز به تهران منتقل شده‌اند.

بنابراین گزارش،روز ١٤ مهر بود که سایت تابناک که به محسن رضایی نزدیک است، خبر بازداشت برادر کوچک اسحاق جهانگیری را منتشر کرده و اعلام کرد: مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران، بنیان‌گذار و مؤسس بانک گردشگری بوده است. شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز بخشی از حوزه تحت مدیریت جهانگیری است. وی همچنین سوابق همکاری طولانی با طیف مشایی در دولت احمدی‌نژاد و همچنین با دولت کنونی داشته است.

مهدی جهانگیری مؤسس بانک گردشگری است، این همان بانکی است که در سال ٨٧، اسفندیار رحیم‌مشایی نزدیک‌ترین فرد به محمود احمدی‌نژاد، زمانی که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود، قول تأسیس آن را داده بود. بازداشت وی از همان روز اول با واکنش برادر مواجه شد.

اسحاق جهانگیری در اینستاگرام اعلام کرد: اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مسئله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.

وی یک بار دیگر هم در همایش توسعه روستا در سخنانی به‌صورت غیرمستقیم به این بازداشت اشاره کرد و گفت: هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد نیست و هیچ‌کس در این زمینه مصونیت ندارد اما هیچ‌کس هم حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسویه‌حساب سیاسی کند و نهادهای حاکمیتی باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

انتهای پیام