واکنش وزارت‌خارجه ایران به اظهارات رییس جمهور فرانسه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهرام قاسمی درباره اظهارات اخیر امانوئل مکرون مبنی بر لزوم مذاکره با ایران در زمینه کاهش توان دفاعی به صداوسیما گفت: دولتمردان فرانسه و دیگر دولتمردانی که درباره مسائل ایران صحبت می‌کنند، لازم است با توجه به تحولات عمیقی که در دهه‌های گذشته در منطقه روی داده و تفاوت‌های زیادی که در شرایط کنونی و گذشته وجود دارد، دقت کنند.

وی با بیان اینکه آنان باید در بیان و کلام خود مسائل را با دقت و ظرفیت بیشتری تحلیل کنند زیرا قطعا ایران در مسائل دفاعی و موشکی مذاکره نمی‌کند،خطاب به دولتمردان فرانسه تأکید کرد: درباره دیگر مسائل منطقه نیز قطعا لازم است دوستان فرانسوی دقت بیشتری کنند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های لازم برای دیدار مقامات ایران و فرانسه در آینده نه‌چندان دور فراهم شود.صحبت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف با مقامات الیزه خواهیم داشت که بدانند و بتوانند تحلیل دقیق‌تر و عمیق‌تری از مسائل ایران و منطقه داشته باشند که ایران یگانه کشوری است که در سال‌های گذشته برای مبارزه با تروریسم بهای سنگینی را پرداخت کرده است.

قاسمی افزود: اگر ایران در مقابل تروریست‌ها نمی‌ایستاد، نه فقط در مجموعه منطقه آثار مخرب را ایجاد می‌کردند بلکه امروز در خیابان‌های اروپا و دیگر نقاط جهان هم می‌توانستند جنایات هولناکی مرتکب شوند؛ همچنان‌که در سال‌های گذشته این اتفاق در برخی از شهرهای اروپا روی داد. ایران با سیاست‌گذاری‌های درست و با تمام توان در مقابل تروریسم و تروریست‌ها ایستادگی کرد و توانست آنان را تا مرحله زیادی از صحنه نبرد دور کند.

انتهای پیام