افزایش قیمت بنزین برای کاهش تلفات جاده‌ای

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، مهرداد تقی‌زاده اظهار داشت: این پیشنهاد، یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده‌ای است و باید در کمیسیون ایمنی راه‌ها که شامل حدود ٢٠ دستگاه اجرائی و سازمان است، مطرح و به تصویب برسد.

وی افزود: در کمیسیون ایمنی، نظرات مختلفی برای کاهش تلفات جاده‌ای وجود دارد که این یکی از نظرات است اما عده دیگری از اعضا، معتقدند افزایش دقت دوربین‌های کنترل سرعت می‌تواند مؤثرتر باشد.

این دبیر کمیسیون افزود: یکی از دلایل بالابودن نرخ تلفات جاده‌ای در ایران، خودرومحوربودن سفرهای بین‌جاده‌ای است که آن نیز ناشی از ارزان‌بودن قیمت سوخت و بی‌رغبتی برای استفاده از حمل‌ونقل ریلی و عمومی است.

تقی‌زاده میزان تلفات جاده‌ای سال گذشته را ١٥ هزار و ٩٠٠ نفر اعلام کرد و گفت: برای کاهش تلفات جاده‌ای باید در بخش زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری جدی‌ای صورت پذیرد که نقشه راه ایمنی در این زمینه با سه طرح مختلف تهیه و برای تصویب به مقامات دولتی و معاون اول رئیس‌جمهور ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در طرح اول، با سرمایه‌گذاری ١٣٠ هزار‌میلیارد‌تومانی تلفات جاده‌ای در سال ١٤٠٦ به ١٥ هزار نفر کاهش می‌یابد.در طرح دوم، با سرمایه‌گذاری ١٥٠ هزار میلیارد تومانی تلفات جاده‌ای در ١٠ سال آینده به ١٣ هزار نفر می‌رسد و در آخرین طرح، با سرمایه‌گذاری ٢٨٠ هزار میلیارد تومانی، در سال دهم تلفات جاده‌ای به ٩ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

تقی‌زاده گفت: طرح اول شامل انجام اقدامات ایمنی‌سازی جاده،طرح دوم شامل افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی و واقعی‌کردن قیمت سوخت و طرح سوم، هر دو را شامل می‌شود.

انتهای پیام