دولت افزایش ۸درصدی تعرفه واردات تایر را در دستور کار ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی علی‌آبادی با رد خبر افزایش ۸درصدی تعرفه واردات تایر به دنیای خودرو گفت: براساس آخرین مصوبه هیات دولت پیشنهاد افزایش تعرفه واردات برای ۳۶۸قلم کالا مطرح شده که در این بین اثری از پیشنهاد برای افزایش تعرفه واردات تایر وجود ندارد.

وی با تاکید‌ بر اینکه تعرفه اقلام اعلام شده پس از بررسی در کمیسیون ماده‌یک برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال می‌شوند،افزود: حتی اگر پیشنهادی هم برای افزایش تعرفه به این کمسیون می‌رسید، باز هم دلیلی برای تایید و تصویب نهایی آن نبود.با برگزاری جلسات کمیسیون ماده‌یک به‌صورت هر دو هفته یک‌بار، تاکنون بررسی افزایش تعرفه‌ها در دستور کار قرار نگرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: بسته شدن سایت ثبت‌سفارش به بهانه افزایش تعرفه‌ها در آینده کاملا غیرمنطقی است، برخلاف گفته برخی مسئولان نمی‌توان به بهانه افزایش تعرفه، جلوی واردات را گرفت.

علی‌آبادی افزود: سایت ثبت‌سفارش برای واردات انواع تایر باز است و افزایش تعرفه واردات نیز تنها به شرط تصویب در کمیسیون ماده‌یک وزارت صنعت خواهد بود که البته هنوز پیشنهادی از سوی هیات دولت برای بالا رفتن تعرفه واردات تایر به این کمیسیون نرسیده است.

انتهای پیام