دلیل اصلی برگشت ۱۳ هزار میلیارد تومانی چک در ایران اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بنابراعلام بانک مرکزی،در مهر سال 96 بالغ بر 1.5 میلیون فقره چک به مبلغی حدود 12.6 هزار میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع از نظر تعداد 97.2 درصد و از نظر مبلغ 96.4 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود 517 هزار فقره چک به مبلغی بالغ بر 6.7 هزار میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد 96.5 درصد و از نظر مبلغ 96 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. 

در ماه مذکور در بین سایر استان‌ها، بیشترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان به ترتیب به استان‌های بوشهر (98.5 درصد)، هرمزگان (98.4 درصد) وایلام و یزد هر یک (97.9 درصد) اختصاص یافته و استان های خراسان جنوبی (83.8 درصد)، مرکزی (93.6 درصد) و سیستان و بلوچستان (94.5 درصد) کمترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام