صورت‌های مالی بزرگترین بانک تصویب شد/ تامین نیاز۵۰ هزار میلیاردی روزانه بانکها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بانک ملی، محمد رضا حسین زاده در مجمع عمومی بانک ملی با تشکر از توجه ویژه دولت و وزارت اقتصاد به این بانک، به سابقه طولانی و اثر قابل توجه فعالیت های بانک ملی در اقتصاد اشاره کرد و اظهارداشت: بسیاری از اقدامات روزمره و بزرگ بانک ملی مانند توزیع روزانه پول و اسکناس در نظام بانکی برای عموم مردم ناشناخته است.

وی افزود: بانک کارگشایی به عنوان یکی از واحدهای تابعه بانک ملی، وظیفه ملی کنترل نرخ سکه و طلا را عهده دار است و از سوی دیگر حجم اشتغال ایجاد شده با پرداخت تسهیلات توسط بانک بسیار قابل توجه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سهم این بانک در بزرگراه ها بیش از 50 درصد است، تصریح کرد: بانک ملی هم اکنون لنگرگاه نظام بانکی است و روزانه نیاز مالی 50 تا 60 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها به منابع مالی را تامین می کند.نسبت مطالبات غیرجاری بانک به تسهیلات پرداختی (NPL) در سال گذشته به 7.9 درصد رسیده، در حالی که متوسط این رقم در نظام بانکی حدود 11 درصد است.

حسین زاده همچنین به توسعه فعالیت های بانک ملی در خارج اشاره کرد و گفت: در حالی که طی دوران تحریم روابط کارگزاری با بانک های خارجی به صفر رسیده بود، هم اکنون با بیش از 400 کارگزاری در ارتباطیم.شعبه هامبورگ بانک ملی موفق شده مجوز تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری را دریافت کند که از این طریق می توان با جذب منابع، محل مناسبی برای تامین مالی پروژه ها ایجاد کرد.

وی افزایش سرمایه، تسویه بدهی های دولت به بانک و نیز مستثنی کردن عضویت بانک های دولتی از جمله بانک ملی در صندوق ضمانت سپرده ها را بخشی از خواسته ها از وزیر اقتصاد اعلام کرد.

مسعود کرباسیان نیز گفت: خوشبختانه فعالیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی به گونه ای بوده که حساب های این بانک شفاف است و این موضوع برای وزارت اقتصاد بسیار مهم است و جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی در نظام بانکی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: بانک ها باید به سمتی پیش بروند که مردم، دیگر نیازی به مراجعه به شعب نداشته باشند و بانک ملی در این زمینه باید پیشتاز باشد.این بانک در حوزه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارکرد خوبی داشته و این روند می تواند به عنوان الگو به دیگر بخش ها تعمیم داده شود.

کرباسیان با تاکید بر اینکه هر میزان سرمایه گذاری در بخش IT می تواند بازتاب خوبی در حوزه فرامرزی داشته باشد، ادامه داد: اقدامات این بانک در حوزه IT قابل توجه است که بابت این اقدامات قدردان هستیم.زمانی که صحبت از تسویه بدهی ها با اوراق خزانه و یا از تسویه مطالبات گندمکاران بدون ایجاد تنش در بازار صحبت به میان می آید، تکیه گاه ما بانک ملی است که بار دولت را به دوش می کشد.

انتهای پیام