پیش بینی بانک آمریکایی از افزایش ۹ درصدی قیمت نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، موسسه آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرد قیمت نفت حداقل تا سال 2018 روند رو به رشد خود را حفظ خواهد کرد.

این بانک آمریکایی پیش بینی برای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت و شاخص جهانی برنت را نسبت به گزارش قبلی بالاتر برده و اعلام کرد: اوپک و متحدان هفته گذشته تعهدی قوی تر از حد انتظار برای تمدید توافق کاهش تولید نشان دادند. این موسسه انتظار دارد در طی 12 ماه آینده قیمت نفت شامل رشد 9 درصدی باشد.

این پیش بینی مثبت، در تضاد با ارزیابی ارائه شده از سوی موسسه سیتی گروپ است که پیش بینی کرده اعضای اوپک، کانادا، برزیل، روسیه و آمریکا عرضه نفت را در ماه های آینده افزایش خواهند داد. هرچند تحلیلگران گلدمن ساکس معتقدند اوپک و متحدان به طور کامل از توافق کاهش تولید تبعیت خواهند کرد اما در عین حال هشدار داده نفت شیل و سایر تولید کنندگان تا سال 2019 شروع به واکنش نشان دادن به تقویت قیمت نفت خواهند کرد.

تحلیلگران گلدمن ساکس از جمله دامین کوروالین در این گزارش اعلام کرده اند: همچنان ارزیابی اوپک از واکنش تولید کنندگان از جمله تولید کنندگان شیل به افزایش قیمت ها را بیش از حد محافظه کارانه می دانیم... معتقدیم نشانه های این واکنش که خود را در افزایش فعالیت های حفاری و تولید نفت در ماه های آینده نشان خواهد داد، نقش مهمی در خودداری از فراتر رفتن سیاست فعلی اوپک ایفا خواهد کرد.

این بانک آمریکایی در خصوص رشد تقاضای جهانی نفت خوش بینانه است و انتظار دارد توافق کاهش تولید زودتر از موعد به اتمام برسد و تولید نفت در سه ماهه پایانی 2018 افزایش یابد. اما ما انتظار داریم در آن مقطع میزان ذخایر نفتی جهان به نزدیکی رقم متوسط 5 سال اخیر برسد و با وجود خروج تولید کنندگان از توافق میزان ذخایر در نزدیکی همین سطح باقی بماند.

انتهای پیام