اتهام عجیب به ضراب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی‌بی‌سی،یک هم‌سلولی سابق رضا ضراب ادعا کرده،ضراب بین نوامبر ۲۰۱۶ و مارس ۲۰۱۷ (آبان تا اسفند سال گذشته) در زندان منتهن، که هر دو آنها در آن نگهداری می‌شدند، به وی تجاوز کرده است.این شخص همچنین ضراب را به انجام چند مورد آزار جنسی دیگر نیز متهم کرده است.

در شکایت‌نامه‌ای که درباره اتهام جدید تجاوز ثبت شده، آمده است: ضراب پس از شکایت هم‌سلولی‌ به محل دیگری منتقل شده است. شاکی که مردی ۶۲ساله و اهل ساحل عاج است و در انتظار حکم محکومیت در پرونده‌ای دیگر است هنوز در زندانی در آمریکا به سر می‌برد. ضراب، ابتدا در زندان با وی دوست شده و پس از جلب اعتماد تجاوز کرده و سپس با تهدید باعث شده وی به‌سرعت موارد تجاوز و آزار ادعایی را به مقام‌های زندان گزارش نکند.

ضراب که از فروردین ٩٥ در آمریکا در بازداشت به سر می‌برد، یک بار در تاریخ اردیبهشت ٩٥ دادگاهی شده بود. وی در آن جلسه دادگاه اتهامات مربوط به برنامه‌ریزی توطئه برای انجام صدها‌ میلیون دلار مبادلات مالی برای کمک به ایران را رد کرده بود. با‌این‌حال در جلسه جدید دادگاه اتهامات خود درباره دورزدن تحریم‌ها علیه ایران را پذیرفته است.

بنابراین گزارش،ضراب از شرکای بابک زنجانی متهم ردیف اول بزرگ‌ترین فساد نفتی در ایران است. آذر سال ٩٢ پلیس ترکیه اعلام کرد در جریان ماجرای بحران فساد مالی ترکیه، ٥٣ نفر را به اتهام پول‌شویی و فساد مالی بازداشت کرده که یکی از این افراد، رضا ضراب بود. وی در ترکیه بدون محکومیت آزاد شد اما فروردین ٩٥ در آمریکا به اتهام صدها‌ میلیون دلار معاملات مالی در نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شد.

انتهای پیام