دو شرط‌ روحانی برای ارتباط با عربستان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، حسن روحانی که روز گذشته برای تقدیم لایحه بودجه سال ٩٧ به مجلس رفته بود، در سخنرانی‌ به مسائل دیپلماتیک نیز نقبی زد.

وی گفت: به دنیا اعلام می‌کنیم، روابط ما با دنیا طبق عهد است،پیمان‌شکن نیستم، آمریکا نیستیم که پیمان‌شکن باشیم. پیمان به‌سختی می‌بندیم، قرارداد را به‌سختی امضا می‌کنیم، اما اگر امضا کردیم پای امضا می‌ایستیم.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع برجام ادامه داد: به عهدمان وفا می‌کنیم. به اروپا، به آمریکا و به دیگر کشورها می‌گوییم تا آنها پای عهد هستند ما پای عهد خواهیم بود، آغاز‌گر نقض برجام نخواهیم بود البته اگر روزی آنها بخواهند نقض بکنند غصه‌ای نداریم. پیش‌بینی‌های لازم را کرده‌ام.

روحانی گفت: اگر کشوری در منطقه در همسایگی ما هست که متأسفانه حرف‌های بی‌منطق زیادی می زند، ما با آن کشور هم مشکل نداریم. عربستان سعودی به‌عنوان کشور همسایه،بمباران یمن را قطع کند. اینکه سر تواضع در برابر اسرائیل فرود آورده از این حالت رکوع خارج شود، مستقیم بایستد، اتکا به ملت خود و ملت‌های منطقه داشته باشد، ما از فردای آن هیچ مشکلی با عربستان نداریم.

وی اضافه کرد: عربستان التماس برای رابطه با صهیونیسم را قطع کند. ما قطع دوستی غلط با صهیونیسم و قطع بمباران غیرانسانی یمن را از عربستان می خواهیم. دیگر با عربستان مشکلی نداریم، می‌توانیم روابط را برقرار کنیم. آنها باید آغاز‌گر این کار باشند. ما تعامل گسترده‌ای با جهان داریم و به حول‌وقوه الهی در یک کار عظیم و بزرگ در سال‌های اخیر در منطقه امنیت و ثبات را به منطقه برگرداندیم. دست رزمندگان مقاومت را می‌بوسیم که استکبار جهانی و صهیونیسم را مأیوس کردند، سوریه و لبنان را امن کردند، در آینده یمن هم امن خواهد شد.

انتهای پیام