توضیحات ۳ شرکت در مورد صورت های مالی، مزایده زمین و نتیجه فروش

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،3 شرکت هلدینگ میدکو،مارگارین و سرمایه گذاری توسعه ملی درخصوص صورتهای مالی،مزایده زمین و نتیجه فروش واحدهای آپارتمانی اقدام به شفاف سازی کردند.

شفاف سازی صورت های مالی میدکو

هلدینگ میدکو در مورد عمده کاهش موجودی نقد،عمده درآمد شرکت،دلیل افزایش زیان شرکت اصلی،افزایش سود خالص تلفیقی اقدام به شفاف سازی کرد.در این راستا،علت کاهش موجودی نقد،افزایش خرید دارایی ثابت ذکر شده و کاهش 32 درصدی تسهیلات بابت تسویه 4 فقره از تسهیلات بانک پاسارگاد بوده است.

عمده درآمد شرکت اصلی در صورتهای مالی میان دوره ای،سود سپرده بانکی است که به دلیل کاهش در وجه نقد،سود سپرده و به تبع ان درآمد،کاهش و زیان افزایش داشته است.عمده دلیل افزایش زیان شرکت اصلی نسبت به دوره مشابه قبل نیز،کاهش درآمد سود سپرده و افزایش هزینه های فروش،اداری و عمومی بوده است.

افزایش سود خالص تلفیقی نسبت به دوره مشابه سال گذشته عمدتا به دلیل افزایش درآمدهای مالیاتی شامل فروش 47 درصدی و درآمد 170 درصدی ارائه خدمات بوده،سایر اقلام عملیاتی، درآمدهای غیر عملیاتی و کاهش 6 درصدی هزینه های عمومی و اداری نیز در افزایش آن تاثیر داشته است.همچنین درخصوص بندهای حسابرسی نیز با سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی در حال مذاکره بوده و بندهای مربوطه پس از صدور آرای نهایی سازمان های ذیربط،حذف خواهند شد.

مزایده فروش زمین مارگارین و صف خرید

شرکت مارگارین که با سرمایه 84 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس درج شده،درحالی درخصوص اقدام به فروش زمین مجاور کارخانه شفاف سازی کرد که با قیمت 2473 ریالی هر سهم با صف خرید روبرو شد.

از این رو،"غمارک" پیرو دستورات هیئت مدیره جهت تامین بخشی از کسری نقدینگی،زمین مجاور کارخانه به مساحت 4315 متر مربع را از طریق مزایده به فروش گذاشته است.

به این ترتیب،قیمت پایه پیشنهادی مبلغ 17.1 میلیارد تومان برآورد شده و با توجه به خرید این زمین در سالیان گذشته قیمت تمام شده زمین ناچیز بوده و به محض قطعی شدن فروش اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.در حال حاضر آثار مالی اطلاعات افشا شده فوق مشخص نیست و به محض روشن شدن، اطلاع رسانی می شود.

نتیجه مزایده فروش 12 واحد آپارتمان "وتوسم"

سرمایه گذاری توسعه ملی با سرمایه 450 میلیارد تومانی، نتیجه مزایده فروش 12 واحد آپارتمان را اعلام کرد.

بر این اساس،در پی اعلام واگذاری 12 واحد آپارتمان با مالکیت 6 دانگ از مجتمع مسکونی واقع در نیاوران توسط "وتوسم" در 11 آذر جاری،سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با پیشنهاد قیمت 29.9 میلیارد تومان برنده مزایده شد.

باتوجه به بهای تمام شده 24.5 میلیارد تومانی این 12 واحد،سود 5.3 میلیارد تومانی شناسایی شد.

انتهای پیام