نخستین واکنش رسمی پلیس به مخدر دستمال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، سعید منتظرالمهدی در نشست خبری دیروز درخصوص وجود مخدری به نام دستمال اظهار داشت: پلیس هیچ‌گونه گزارشی درباره دستمال‌های مرطوب‌کننده اعتیادزا، روان‌گردان و تواهم‌زا و مخدر دستمال را تأیید نمی‌کند اما توجه داشته باشید در دنیا بیش از ٧٠٠ نوع مواد مخدر و توهم‌زا وجود دارد و احتمال دارد اینها با نام‌های مخدر به فروش برسد.

وی با انتشار آمارهایی از اعتیاد در ایران افزود: در حال حاضر میانگین سنگین اعتیاد برای مردان ٢٤ و برای زنان ٢٦ سال است اما سن شروع استفاده از مواد مخدر به ١٥سالگی رسیده که این یک زنگ خطر جدی برای همه ماست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جهان بیش از ٢٥٥ میلیون معتاد داریم،از افزایش ١٣درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ٥٢٥ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که درصد قابل توجهی از آن مخدر تریاک بوده است. هر یک کیلوگرم تریاک برابر با ١٠ کیلوگرم مرفین بوده و هر یک کیلوگرم مرفین برابر با ١٠ کیلوگرم هروئین است.

منتظرالمهدی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: هرچه زیرساخت‌ها فراهم باشد، پلیس این آمادگی را دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری معتادان اقدام کند.

انتهای پیام