چند حاشیه از برنامه خبری مدیرعامل "های وب"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشست خبری مدیرعامل شرکت داده گستر عصر نوین شب گذشته با حضور معاون ناشران و اعضا شرکت بورس، خبرنگاران، تحلیلگران و فعالین بازار سرمایه درحالی برگزار شد که دارای حواشی متعددی از جمله قهر یکی از سهامداران حقیقی و رفتن از این جمع بود.

با توجه به حواشی زیاد قرارداد فی مابین شرکت های های وب و پارس آنلاین و توقف 40 روزه نماد "های وب" و شفاف سازی های لازم، بیشتر سوالات حاضرین حول خرید 100 درصدی پارس آنلاین و مدل تامین مالی می چرخید. حتی این سوال هم مطرح شد که چرا از قبل از نهایی شدن تفاهم نامه ای که هنوز به عقد قرارداد منجر نشده، این شرکت اقدام به اطلاع رسانی کرده و باعث شده ارزش سهام افزایش و بر اثر تقاضا با صف خرید روبرو شود.

ایمان میری به این نکته اشاره کرد که اگر این خبر اطلاع رسانی نمی شد شائبه رانت بوجود می آمد و خبری در این سطح را نمی شود پنهان کاری کرد. بنابراین بهترین روش این است که تفاهم نامه بین دو شرکت اعلام و شرایط عقد قرارداد هم ذکر شود تا سهامداران با توجه به شفاف سازی ها ،تصمیم گیری کنند.شرایط این فرایند به واسطه دغدغه های بورس تغییر کرد.

سوال دیگری هم مطرح شد که اگر این قرارداد منعقد نشود ضرر آن را آیا سهامداران باید متقبل شوند که مدیرعامل گفت: شما خود را جای من بگذارید.  دستور بازارگردانی اجرا نشد چون به نظر من همه نگرانی سازمان افزایش قیمت است این اتفاق احتمال دارد بیفتد. سازمان راه حل افزایش سهم بازار گردانی تا 10 درصد را ارائه داد تا سهم رشد نکند که حتی با این منوال حد قابل قبولی پذیرفته شد. روز اول یک درصد سهم عرضه شد که با صف خرید مواجه شد. غیر از عرضه سهم راه دیگری نداشتیم و با تعهد بازار گردانی تلاش شد به مسائل حاشیه ای دامن زده نشود اما با این حال احتمال انجام نشدن قرارداد وجود دارد. تمام تلاش دوشرکت بر این است زودتر این توافق به عقد قرارداد منجر شود ولی بازار دست به دست داده تا این قرارداد انجام نشود. این مسئله بصورت عیان به شخص وزیر هم گفته شد،دلیلی ندارد برای هرپیش آمدی از وزیر کمک خواسته شود.

یکی از فعالین حقیقی مشهور بازار سرمایه با اعتراض به قیمت گذاری این سهم و با توجه به اینکه در ریز مذاکرات های وب، پارس آنلاین و آسیا تک قرار داشته عنوان کرد: قیمت اصلی معامله "های وب" 404 تومان است و این را ثابت می کند.

وی از حسینی مقدم درخواست کرد نگذارد در بازار سرمایه این اتفاقات رخ دهد . وی مدعی شد این شرکت با قیمت گذاری هزار تومانی قصد بستانکاری جاری شرکا را دارد بعد در این موقعیت مدیرعامل های وب بستکانکار می شود. با مدیرعامل پارس انلاین هم قرادادی بسته که  به اندازه 404 تومان تا عددی که می شود جاری شرکای این شرکت را بستانکار کند تا در افزایش سرمایه سهامداران عادی شرکت کرده و بازار سرمایه را به باد دهد.

وی با اخطار تکرار تراژدی "آکنتور" برای دومین بار، با قهر جلسه را ترک کرد.

مسئله دیگری که باید به ان اشاره کرد به نحوه اطلاع رسانی سهامدار عمده در بین حاضرین برمی گردد که اگرچه این شفاف سازی قابل تقدیر است اما با توجه به اینکه در این جلسه ترکیبی از خبرنگاران، تحلیلگران و فعالین بازار سرمایه با سوالات تیپ متفاوت حضور داشتند، با توجه به زمان باز این جلسه شاید توضیحات بیش از حد در مورد هر سوالی تعبیری همانند مته به خشخاش گذاشتن داشته باشد که انتظار می رود در نشست های بعدی به ترکیب حضار و پاسخگویی به سوالات دقت بیشتری شود.

در این بین، یکی از حاضرین جمع با اعلام سئوالی درباره زمان بازگشایی "های وب" ، مدیرعامل و دیگران را به تعجب وا داشت .

یکی از نقاط مثبت این نشست، سوال جالب یکی از تحلیگران حاضر و مربوط به تاثیر تعرفه جدید اینترنت بر شرکت، ادامه دار بودن ضریب رشد و پیش بینی آینده این صنعت بود که تحسین مدیرعامل را برانگیخت.

میری در این جلسه از برگزاری نشست های دیگر در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد بر آنیم مشکلات بوجود آمده دیگر پیش نیامده و رضایت خاطر همه حاضرین جلب شود.

انتهای پیام