بررسی محرمانه گزینه‌های رهبری آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از انتخاب، آیت الله سیداحمد خاتمی که در برنامه دست خط تلویزیون گفت و گو می کرد درباره زندگی شخصی، حضور در فضای مجازی، بررسی گزینه‌های رهبری و بحث‌های مربوط به نظارت یا مراقبت در عملکرد رهبری مطرح کرد که چکیده نکات مهم آن به شرح زیر است:

- آیت‌الله جنتی به شدت پیگیر هیات اندیشه‌ورز هستند و اگر تاخیر کنیم، توبیخ می‌کند. تلاش و نشاط آیت‌الله جنتی با این سن و سال برای ما قابل تعجب است.

- مهم‌ترین کار خبرگان همین مسئله است و به فضل خدا به وضع بسیار آبرومندانه و فوق‌العاده محرمانه بررسی می‌کنیم و ارزیابی می‌کنیم و خروجی فقط به مقام معظم رهبری بیان می‌شود. بنده در همه این دوره‌ها در هیات رئیسه خبرگان بودم و هیچگاه هم دنبال این نرفتم که ببینیم چه کسانی در مظان هستند یا نیستند؛ چرا که بحمدالله رهبر با نشاطی داریم.

- بدون مبالغه بیان می‌کنم که سلامتی ایشان از بنده که دو دهه از ایشان کوچک‌تر هستم، به مراتب بهتر است؛ ورزش ایشان، کوهپیمایی ایشان سر جای خود است.

-خدا گواه است هر زمانی که به ایشان نگاه می‌کنم، به نشاط ایشان و به انگیزه فراوان ایشان مدام غبطه می‌خورم. شاکر خداوند هستیم که خداوند نعمت رهبر اینچنینی را به ما عنایت کرده است.

-گزینه‌های رهبری آینده به صورت فوق‌العاده محرمانه بررسی می‌شود. سلامتی، نشاط و انگیزه رهبر انقلاب بسیار بالاست.

- مطلقاً در قانون اساسی اسم «نظارت بر رهبری» نیست،در قانون اساسی کلمه «نظارت» نیست.

- کلمه «مراقبت» وجود دارد، اما با این همه که در قانون نیست، مقام معظم رهبری با آغوش باز می‌پذیرند.

-  اعضای مجلس خبرگان حقوق دریافت نمی‌کنند. بسیاری از مذاکرات خبرگان قابل پخش است. تصمیم گرفتیم مذاکرات خبرگان پخش شود، نمی‌دانم چرا متوقف شد.

انتهای پیام