وزارت صنعت با افزایش تولیدخودروهای سنگین موافقت کرد/ زمان ثبت سفارش واردات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی با اشاره به نشست کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با معاونت وزارت صنعت به خانه ملت گفت: با حضور صالحی نیا و واردکنندگان خودروهای لوکس، نشستی برگزار شد که در آن وزارت کنندگان از مسدود شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو گله مند بودند.

وی ادامه داد: بستن این سایت و ممانعت از واردات خودرو از مبادی قانونی باعث شده قیمت های خودرو افزایش پیدا کند و همچنین رانتی در زمینه واردات خودرو از مبادی غیرقانون ایجاد شود.معاون وزیر نیز اذعان کرد بستن این سایت اشتباه بود و قول داد تا دو هفته آینده مشکل سایت و ثبت سفارش واردات خودرو بر طرف می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به نشست دیگر کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن توضیح داد: نشستی با انجمن قطعه سازان و ماشین آلات سنگین معادن با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت که وی قول مساعد برای رفع آنها داد.

ملکی با بیان اینکه ظرفیت تولید خودروهای سنگین در ایران بسیار کم است،اظهار داشت: با توجه به ظرفیت داخل،  وزارت صنعت با صدور مجوز افزایش تولید خودروهای سنگین موافقت کرد و همچنین در زمینه ارائه خدمات پس از فروش ماشین آلان معدنی و تامین قطعات آن نیز دستورالعملی صادر شد.

وی گفت: با این حساب معاونت وزارت صنعت رفع مشکلات قطعه سازان و ماشین آلات سنگین را پذیرفت، این در حالی است که پیش از این وزارتخانه از قبول این مسئولیت شانه خالی می کرد.

انتهای پیام