برنامه های سایپا برای خروج از زیان + جلسه ویژه برای پراید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن قاسم جهرودی در نشستی درباره اینکه هفته گذشته سازمان ملی استاندارد فهرست تعدادی از خودروها که تولید و واردات آنها متوقف شده را منتشر کرد که در آن تعدادی از محصولات سایپا هم وجود داشت و در صورت عدم ارتقا تولیدات خودروسازان، تولید تعدادی دیگر از خودروها هم در سال آینده متوقف خواهد شد،آیا با توجه به وجود خودروهای تک و دو ستاره در سبد محصولات سایپا برنامه ای برای ارتقا کیفیت آنها دارید یا خیر؟به تسنیم گفت: در سبد محصولات سایپا خودروهای ٤ ستاره و ٣ ستاره هم وجود دارد ولی ارتقا کیفیت محصول نیازمند صرف هزینه است به همین دلیل در حال مذاکره با مدیران مجموعه برای تعین تکلیف آینده تعدادی از محصولات هستیم.

وی افزود: قرار شده هفته آینده در جلسه ویژه ای با حضور مدیران سایپا برای بررسی وضعیت تولید یا حذف برخی محصولات تصمیم گیری شود.درحال حاضر بین محصولات سایپا پیوستگی وجود ندارد و بعد از پراید که در محدوده قیمتی 20 میلیون تومان است محصول بعدی در محدوده قیمتی 50 میلیون قرار دارد و ما نمی توانیم مشتری را نگه داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: چیدمان محصولات سایپا نقص دارد و ما در تلاشیم با یک برنامه مدون محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنیم تا همه محدوده قیمتی و کل نیاز مشتریان را پوشش دهد.

جهرودی از مذاکره با چند خودرو ساز معتبر جهان برای طراحی پلت فرم جدید خبرداد و گفت: این پلت فرم منعطف خواهد بود و می توان انواع خودرو از محصولی در کلاس پراید تا سی یو وی ها را پوشش داد.

وی درباره زیان انباشته شرکت گفت: زیان انباشته درمقایسه با 27 هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه زیاد نیست و قابل هضم است.باید دارایی های غیرمولد را شناسایی و واگذار کنیم. دراین صورت می توان زیان انباشته شرکت را کاهش داد.در سایپا دیگر طرحی که غیر مولد باشد اجرا نمی شود و اگر هم مصوبات قبل باشد حتما تعطیل خواهد شد.

جهرودی تولید مولد و بهره ور و خرد مالی را دو رویکرد مهم سایپا برای خروج از چالش های پیش رو دانست و گفت: عدالت در پرداخت ها موجب شده در یک ماه گذشته بخش اعظمی از طلب قطعه سازان را پرداخت کنیم اگرچه با ایده آل فاصله داریم.

انتهای پیام