آرامکو برای عرضه اولیه سهام از ۳ بانک خارجی دعوت کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، به گفته 3 منبع بانکی مطلع، شرکت سعودی آرامکو از بانک های بین المللی از جمله سیتی گروپ و گلدمن ساکس آمریکا دعوت کرده تا در طی هفته های آینده در نشست هایی که در این کشور در مورد عرضه سهام شرکت آرامکو برگزار می شود شرکت کنند.

این نشست ها نشان می دهد به رغم گمانه زنی ها در مورد تعویق یا منتفی شدن عرضه عمومی سهام شرکت آرامکو، عربستان همچنان در حال آماده شدن برای عرضه اولیه سهام این شرکت در سال 2018 است.

به گفته این منابع، مدیران بانک های سیتی، گلدمن ساکس و داچ بانک که همگی متقاضی ایفای نقش هماهنگ کننده بین المللی در فرآیند عرضه سهام آرامکو هستند، از جمله کسانی هستند که برای حضور در این نشست ها دعوت شده اند.مذاکرات در پایان ماه ژانویه یا ابتدای ماه فوریه در شهر ظهران یعنی مقر شرکت آرامکو برگزار خواهد شد.

دو نفر از این منابع افزودند: مذاکرات با حضور گروه های بازارهای سهام این بانک ها و مدیران دخیل در عرضه عمومی سهام شرکت ها و نه مدیران ارشد برگزار خواهد شد.

آرامکو، داچ بانک، سیتی و گلدمن ساکس از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

دولت عربستان معتقد است ارزش آرامکو 2 تریلیون دلار است، اما کارشناسان صنعتی مختلف واقع بینانه بودن این رقم را زیر سوال برده اند.به گفته این منابع، آرامکو ماه گذشته از این بانک ها خواسته بود تا پیشنهادات مکتوب را ارائه کنند. آرامکو همچنین به بانکداران خارجی گفته،اقدام به ارزش گذاری سهام آرامکو نکنند، زیرا اطلاعات مالی لازم را در این باره ندارند.

با توجه به نزدیک شدن قیمت نفت به رقم 70 دلار در طی روزهای گذشته، مقدمه چینی عربستان برای عرضه سهام آرامکو سرعت گرفته است. قیمت بالای نفت به آرامکو این شانس را می دهد که سهام را با قیمت بالاتری در بورس عرضه کند.

انتهای پیام