زمان عرضه ۱.۹ هزار میلیارد تومان "اخزا" در فرابورس اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رضا غلامعلی پور به صداوسیما گفت: 6 نماد "اخزا" را در فرابورس پذیرفتیم که تا به حال نماد اخزا "602 و 603" بازگشایی شده و درحال حاضر در حال معامله است.فردا نماد اخزا 604"" بازگشایی و روز شنبه نماد اخزا 601"" باز می شود و دو نماددیگر نیز ظرف چند روز آینده در فرابورس بازگشایی خواهد شد.

وی درخصوص عرضه روند اسناد خزانه گفت: این اوراق به صورت تدریجی به طلبکاران دولت و پیمانکاران پرداخت می شود و این تدریجی بودن به این خاطر است که باید در زمان فروش تعدادی فروشنده وجود داشته باشد تا این نماد در فرابورس باز شود.سررسید اوراق اخزا "604" دوازدهم آذر سال 98 است و دولت در سررسید پول را به حساب دارندگان این اسناد بدون تأخیر واریز می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دریافت کنندگان این اسناد دستگاه های مختلف هستند که از طریق سازمان برنامه و بودجه مشخص می شوند،ادامه داد: ارزش اسمی هر ورقه 100 هزار تومان است که هرچقدر به سررسید نزدیک تر می شود قیمت آن بالاتر می رود. به طور مثال اسناد خزانه که درحال حاضر در فرابورس خرید و فروش می شوند با قیمت هایی حدود 88 هزار تومان خرید و فروش می شوند ولی هر چقدر به سررسید نزدیک می شوند با قیمت بالاتری خرید و فروش می شوند.

غلامعلی پور گفت: اوراق سخاب 1 و 2 و 3 قبلاً سررسید شده و پول آن کاملاً واریز شده، همچنین سررسید اوراق سخاب 4 فردا است و دولت هم پول آن را به مبلغ بیش از 3 هزار میلیارد تومان  آماده کرده که به دارندگان این اوراق پرداخت خواهد شد.دولت پول تمام اوراق خزانه را در سررسید و به موقع پرداخت کرده است.

انتهای پیام