تبدیل زیان به سود و رشد ۳۰ درصدی تولید در فولاد هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرزاد ارزانی با ارایه گزارش عملکرد 6 ساله فولاد هرمزگان و با اشاره به نقش حیاتی فولاد مبارکه در راه اندازی و تولید اظهار داشت: فولاد مبارکه سال ۹۰ با خریداری ۱۰۰درصد سهام شرکت فولاد هرمزگان مالک این شرکت شد.

وی ادامه داد: انتقال دانش فنی از این شرکت و تجربه کارشناسان بزرگترین کارخانه فولادی کشور در دوران تحریم توانست نقش بسزایی در رشد و شکوفایی فولاد هرمزگان ایفا کند به طوری که امروز شاهد تولید باکیفیت ترین تختال کشور در فولاد هرمزگان هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به سهم 8.1 درصدی فولاد هرمزگان در تولید فولاد خام گفت: در ۹ماه سال جاری بیش از یک میلیون تختال تولید کردیم که این میزان تولید ، رشد ۳۰ در صدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل در پی داشته است.

ارزانی در خصوص سوددهی "هرمز" هم گفت : سال ۹۶شاهد سود دهی این شرکت خواهیم بود به نحوی که ضرر انباشته ۵ سال گذشته نیز جبران خواهد شد.

وی با اشاره به جدی بودن برنامه تولید۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی ، ادامه داد: برای اجرای طرح توسعه ، منتظر تامین مالی هستیم. حجم این قرارداد حدود ۴۰۰ میلیون دلار است.

به گفته ارزانی،رشد درآمد از طریق توسعه صادرات و فروش محصولات ویژه با ارزش افزوده بالاتر، مدیریت اثربخش هزینه ها، افزایش رضایت مشتریان وخلق ارزش مشترک، ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، طرح ریزی و توسعه ظرفیت های تولید، توسعه قابلیت های طراحی و تولید محصولات ویژه، تامین به موقع و ارزان منابع مالی، شناسایی و توسعه بازارهای صادراتی، کاهش هزینه های تولید- خدمات- مصارف و ارتقای کمی و کیفی فرآیندها، تامین اقتصادی باکیفیت و به موقع، توسعه زیر ساختها و شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی، چابک سازی ساختار سازمانی، از راهبردهای فولاد هرمزگان است.

انتهای پیام