اقدام عجیب عربستان برای کنترل شاهزاده های آزاد شده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از منابع خبری عربستان،این اقدام علاوه بر کنترل رفت و آمد افراد آزاد شده مانع از امکان خروج آنان از کشور می شود. این اقدام همچنین باعث شده امکان هر گونه فعالیت سیاسی از افراد آزاد شده سلب شود.

نوامبر سال گذشته میلادی دولت عربستان دهها نفر از جمله شماری از امیران ، وزیران سابق و فعلی و حتی برخی بازرگانان این کشور را به اتهام فساد دستگیر کرد.هفته های بعد مشخص شد هر کدام از این افراد که حاضر شده اند مبالغی را پرداخت کنند و ملتزم شده اند هیچ اقدام سیاسی علیه دولت انجام ندهند ، آزاد شده اند.مهمترین این افراد متعب بن عبدالله فرزند پادشاه سابق و فرمانده گارد ملی عربستان بود .

روزنامه عکاظ عربستان چند روز پیش، از آزادی 23 نفر از دستگیر شدگان خبر و وعده داد شمار دیگری از افراد بازداشت شده به زودی آزاد خواهند شد. افرادی که حاضر نشده اند اتهام فساد را بپذیرند،به زودی محاکمه خواهند شد.

یکی از افراد مشهور بازداشت شده ولید بن طلال بن عبدالعزیز میلیاردر معروف سعودی است که گفته می شود تاکنون حاضر نشده اتهام خود را بپذیرد و اعلام کرده با برگزاری دادگاه به صورت علنی موافق است .گفته می شود دولت عربستان با توجه به عدم دستیابی به نتایج مطلوب از دستگیری شاهزاده ها ،تلاش دارد هر چه زودتر این پرونده را ببندد.

هفته گذشته پس از آنکه 11 شاهزاده سعودی با مراجعه به قصر پادشاه خواستار آزادی سایر شاهزاده های سعودی شده بودند ، دستگیر شدند. دولت سعودی اعلام کرد این افراد خواستار عدم پرداخت پول آب و برق توسط شاهزاده ها شده بودند. موضوعی که بلافاصله از سوی نزدیکان افراد بازداشت شده تکذیب شد .

انتهای پیام