وعده رفع فیلتر تلگرام تا فردا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ابوالفضل حسن‌بیگی درباره نتیجه جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اعتراضات اخیر به ایسنا گفت: کمیسیون امنیت ملی بعد از رصد اقدامات انگلیس، عربستان،‌ اسرائیل و آمریکا درباره اغتشاشات، روز گذشته جلسه‌ای را با حضور همه مسئولان و معاونان سازمان‌های امنیتی، انتظامی و وزارتخانه‌ها و اطلاعات تشکیل داد که در این جلسه ریشه‌ رخ دادن اتفاقات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: برخی کشورهای همسایه بخصوص عربستان کمک‌های مالی و آموزش‌های نظامی برای خرابکاری و کارهای تروریستی با کمک اسرائیل انجام داده بود چون هدف آنها ضربه زدن به ملت ایران است. آنها از چند ماه پیش نیروها را آموزش داده بودند تا در صورت وقوع اعتراضی، ناآرامی به وجود آورند. با این برنامه که بعد از به وجود آمدن ناآرامی‌ها ترامپ با سوء استفاده از موقعیت از طریق سازمان ملل بخواهد رسما در امور داخلی ایران دخالت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به چگونگی تلاش این سازمان‌ها برای ادامه اغتشاشات گفت: آنها از طریق تلگرام به دامن زدن به اعتراضات و تهییج افکار عمومی پرداختند. با طرح موضوعاتی همچون افزایش 50 درصدی قیمت بنزین و یا تفاهم دولت و مجلس برای افزایش قیمت‌ها سعی کردند که با انتشار مطالبی از طریق تلگرام مردم را به خیابان‌ها آورده تا اقدامات خرابکارانه‌ را انجام دهند.

حسن بیگی درباره وضعیت بازداشتی‌ها نیز گفت: تعداد بازداشتی‌ها محدود است، تعداد زیادی از آنها با قرار وثیقه آزاد شدند و خانواده‌های آنها توجیه شدند که نباید در زمین آمریکا، موساد و سیا حرکت کنند. البته شناسایی آنهایی که از طریق مرزها برای خرابکاری وارد شدند نیز زمان‌بر است که قوه قضاییه و وزارت اطلاعات مامور رسیدگی هر چه سریعتر به این پرونده‌ها و اخذ اطلاعات کافی شد.

وی افزود: تعدادی از دانشجویان که بازداشت شده بودند در همان روزهای اول آزاد شدند چون آنها تنها در حال عبور از مسیر و حرکت به سمت خوابگاه‌ بودند. تعداد دیگری از دانشجویان نیز با قرار وثیقه آزاد خواهند شد. آنها در تجمعات حضور داشته و به عنوان هوادار اقداماتی را انجام دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره طرح موضوع رفع فیلتر تلگرام اظهار داشت: خارجی‌ها از طریق تلگرام به تهییج افکار عمومی و بیان دروغ نسبت به وضعیت تهران و سایر شهرها می‌پرداختند. مثلا می‌گفتند فلان مسجد و فلان منطقه آتش زده شده در حالی که چنین چیزی صحت نداشت. هدف آنها دادن روحیه به سربازان‌ در ایران بود. آنها آمار کشته‌ها را بالغ بر 3 هزار نفر اعلام می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و 13 نفر کشته شده‌اند.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به چنین وضعیتی به وزارت ارتباطات ماموریت راه‌اندازی تلگرام داخلی و استقرار سرورهای داخلی داده شد تا مردم بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتر و مطمئن و سرورهای داخلی استفاده کنند تا دیگر کسانی به منافع امنیت و وحدت ملی خدشه وارد نکند.قرار شد مسئولان تلگرام نیز قول دهند از این پیام رسان استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه از احتمال رفع فیلتر تلگرام تا فردا خبر دادند.

انتهای پیام