دلیل عدم تایید معاملات نماد تازه وارد/ نتیجه پنجمین عرضه بلوکی ذوب

افسانه اروجی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس که دیروز در بازار پایه ج فرابورس گشایش نماد شد، اظهار داشت: هر سهم این شرکت 151 تومان کشف قیمت شد که با قیمت مدنظر سهامدار عمده فاصله زیادی داشت.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل کشف قیمت نامناسب هر سهم، معاملات دیروز "وپسا" تایید نشد و قرار است شنبه 23 دی ، نماد شرکت مجددا" گشایش شود.

اروجی در مورد تکلیف عرضه دیروز بلوک 16.75 درصدی ذوب آهن هم گفت: به دلیل نبود مشتری ، فرایند گشایش نماد و عرضه این بلوک هم طی نشد.

براساس این گزارش، بعد از درج نماد مجدد سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس در بازار پایه ج فرابورس، قرار بود تا 3 درصد از سهام "وپسا" در محدوده 100 تا 103 تومانی هر سهم و با محدودیت حجمی 50 هزار سهمی عرضه و کشف قیمت شود اما هر چند این گشایش نماد انجام شد ، اما هر سهم آن 151 تومان کشف قیمت شد.

در جریان عرضه اولیه 10 درصدی این شرکت در سوم تیر که به دلیل ابهاماتی در مورد وضعیت مالی و عملیاتی لغو شد، قرار بود هر سهم شرکت به روش ثبت سفارش در محدود 100 تا 103 تومانی کشف قیمت شود.

در مورد ذوب آهن هم سازمان خصوصی سازی بعد از چهار ناکامی در عرضه های قبلی ، قصد داشت دیروز بیش از 5 میلیارد و 556 میلیون سهم "ذوب" را به قیمت پایه هر سهم 794 ریال معادل بیش از 441 میلیارد تومان روانه میز فروش در فرابورس کند که باز هم شکست خورد.

انتهای پیام