دو شرکت بورسی و فرابورسی پیشنهاد افزایش سرمایه دادند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،دو شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید و بیمه آرمان برنامه افزایش سرمایه 40 و 67 درصدی را اعلام کردند.

سرمایه گذاری توسعه گوهران امید که با سرمایه 200 میلیارد تومانی در بازار عادی فرابورس درج شده،درصدد است با برنامه افزایش سرمایه 40 درصدی،سرمایه فعلی را به 280 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی "گوهران" درصورت اخذ مجوز از سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با 2 هدف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی انجام می شود.گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 94 درصد سهم،سهامدار عمده این سرمایه گذاری محسوب می شود.

همچنین بیمه آرمان 120 میلیارد تومانی درنظر دارد درصورت موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه 67 درصدی،سرمایه را به 200 میلیارد تومان برساند که این تامین مالی را از 3 محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته ،اندوخته طرح و توسعه اعمال می کند.

"آرمان" افزایش سرمایه مذکور را جهت رعایت ضوابط تامین حداقل سرمایه صورت می دهد.بانک ایران زمین با 19.7 درصد،بانک تات با 17 درصد و بانک گردشگری با 15.5 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت فرابورسی حضور دارند.

انتهای پیام