فرار مسئول مالی شرکت نفت بعد از اختلاس 100 میلیارد تومانی/ دستور زنگنه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پرونده فساد مالی در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، در شرایطی آخر هفته گذشته رسانه‌ای شد که عامل این فساد به گفته یک منبع آگاه ، پیش از اطلاع مسئولان گریخته است. فسادی که رقم آن 100 میلیارد تومان تخمین زده شده و گویا همدستانی داشته که مسئولان تلاش دارند افراد مشترک در این پرونده را شناسایی و ردیابی کنند.

یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت به روزنامه شرق گفت: فردی که فساد مالی مدیریت را در اکتشاف شرکت ملی نفت انجام داده، از مسئولان امور مالی در واحد خزانه‌داری شرکت مذکور بوده و سابقه حضور وی نیز ٣٠ سال عنوان می‌شود.

وی دلیل بروز چنین فسادی را ضعف کنترل‌های داخلی دانست که منجر به سوءاستفاده برخی از کارمندان شرکت شده است. ریشه این فساد به سال ٨٨ بازمی‌گردد اما هنوز هیچ جزئیاتی از زمان دقیق و چگونگی شکل‌گیری این فساد منتشر نشده است. در‌صورتی‌که این ماجرا به سال ٨٨ بازگردد، می‌تواند ضعف سیستم نظارتی در شرکت را به‌درستی گوشزد کند.

در شرایطی که در رسانه‌ها گفته شده فرد متهم پس از اطلاع مسئولان از فساد صورت‌گرفته و احساس خطر از شناسایی فرار کرده، یک فرد مطلع نیز به روزنامه شرق گفت: مسئولان شرکت ملی نفت، پس از فرار متهم پی به ماجرا بردند.

یک منبع آگاه دیگر نیز گفت: موضوع در حال رسیدگی است،بنابراین افراد دیگری که در این اختلاس با وی همکاری داشته‌اند، ردیابی می شوند. موضوعات فساد مالی خط قرمز بیژن زنگنه وزیر نفت است و در رسیدگی به این موضوع، هیچ چشم‌پوشی صورت نخواهد گرفت.

کسری نوری مدیر روابط‌عمومی وزارت نفت هم به ایسنا توضیح داد: فرد متخلف پس از کشف تخلف از سوی مسئولان شرکت نفت، به دلیل احساس خطر دستگیری از ایران متواری شده است. زنگنه دستور داده سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی شرکت نفت و همین‌طور حسابرسی داخلی این شرکت، دستور برکناری و آماده به‌خدمت‌شدن تعدادی از مسئولان ذی‌ربط را صادر کند.

انتهای پیام