۵ دلیل برای ورود نفت به کانال ۷۰ دلاری + پیش بینی رشد ۱۰ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی خطیبی با اشاره به نزدیکی قیمت نفت به دامنه 70 دلار در هر بشکه گفت: این رشد قیمتی متاثر از عوامل مختلف از جمله تمدید توافق کاهش تولید، مدیریت مناسب عرضه، وقوع سرمای بی‌سابقه در دنیا، افزایش قیمت طلا، چشم انداز روبه رشد اقتصادی کشورهای صنعتی و موارد مشابه دیگر بوده است.

وی با بیان اینکه چشم انداز و رشد اقتصادی کشورهای صنعتی نوید بخش تقاضای بالای نفت در جهان است، اظهار داشت: بدون شک افزایش تقاضای نفت اثرات مثبتی در این حوزه برجا خواهد گذاشت.

این نماینده سابق اوپک با پیش بینی رشد 10 درصدی قیمت نفت در سال 2018 گفت: سال جاری بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته تقاضای نفت حداقل 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.رشد اقتصادی بالا در هر کشوری انرژی زیادی را طلب می‌کند که بخش عمده‌ای از این انرژی را نفت تشکیل می‌دهد.

خطیبی ادامه داد: افزایش تقاضای نفت متاثر از رشد بالای اقتصادی در کشورهای مصرف کننده بزرگ نفت به بهبود قیمت‌ها در این بازار کمک خواهد کرد. حکمفرمایی سرمایه شدید بر کشورهای غربی وحتی ممالک آسیایی مانند چین سبب برداشت از ذخیره سازی‌ها شده و از حیث روانی به تقویت قیمت نفت کمک می‌کند.کاهش تولید نفت ضرر و زیان کشورهای صاحب نفت را به دنبال ندارد بلکه موجب افزایش درآمدزایی این کشور‌ها خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش آیا حادثه تلخ آتش سوزی نفتکش ایرانی در آب‌های چین به لحاظ روانی روی قیمت نفت تاثیرگذار بوده،گفت: خیر، چون محموله این کشتی به حدی نبوده که بتواند بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام