مرحله اول آکادمی بورس با سرمایه 500 هزار تومانی/ آمار رقابت کنندگان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امین آذریان با بیان اینکه مرحله نخست مسابقه آزاد معامله گری از فردا آغاز می شود، گفت:دراین مرحله مشارکت کنندگان با سرمایه اولیه 500 هزارتومانی که خود تامین کرده اند با یکدیگر به رقابت می پردازند. این مرحله قوانین خاصی ندارد و قوانینی حاکم بر معاملات بر خط در این مرحله اجرا می ­شود.

وی در خصوص سرنوشت این 500 هزارتومان افزود: این مبلغ جزء آورده اولیه افراد است و با پایان مرحله نخست با سود احتمالی که نفرات کسب می­ کنند به حساب آنها واریز می ­شود.

به گفته وی، 82 درصد ازمشارکت کنندگان آقا و 18درصد خانم و 42 و 41 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی، 7درصد دارای مدرک دکتری و مابقی دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند. جوانترین نفر 20 سال و مسن ترین 64 سال هستند. رده سنی 30تا 40 ساله 42درصد جمعیت، 20تا30 ساله 38 درصد جمعیت و افراد بالای 40 سال 20درصد را شامل می شوند که از این میان 18درصد بیکار و 82درصد شاغل هستند. سه استانی که بالاترین مشارکت در این مسابقه را داشته اند استان تهران با 31درصد، استان خراسان رضوی با 14درصد و استان اصفهان با 7درصد هستند.

آذریان ادامه داد: خوشبختانه شرکت کنندگان از اکثر استان ها در این رویداد ملی حضور دارند و 4 استان ایلام، سنندج، زنجان و کرمان هیچ شرکت کننده ای در این مسابقه نداشته اند که امیدواریم با فرهنگ سازی این رویداد به طور وسیع و در سراسر ایران برگزار شود.

وی درباره روند اجرایی مرحله نخست این آکادمی اعلام کرد: این مسابقه که با حمایت مالی تامین سرمایه تمدن،شرکت بورس اوراق بهادار تهران، کانون نهادهای سرمایه گذاری، شرکت صحرا و با اجرای گروه دانش شاخص بازارسرمایه برگزار می شود در مرحله نخست، کاملا به صورت مجازی و غیر حضوری پیش می ­رود.

آذریان ادامه داد: در این مرحله شرکت کنندگان با کد ویژه ای که برای این مسابقه طراحی شده، معامله خواهند کرد و نیازی به حضور این افراد نیست. پس از پایان بازه یک ماهه مسابقات، 50 نفری که بالاترین بازدهی را از تشکیل سبد سهام به دست اورند وارد مرحله دوم می­ شوند. پیش از برگزاری مرحله دوم، 50نفر برتر در جلسه معارفه حضور خواهند یافت. در این جلسه افراد با رقبا و مربیانی که هدایت علمی را به عهده خواهند داشت،آشنا می شوند.

وی درباره نحوه اجرای مرحله دوم گفت: در این مرحله افراد یک میلیون تومان اعتبار از تامین سرمایه تمدن دریافت کرده و با این اعتبار تا هفته پایانی اسفندماه رقابت خواهند کرد. با آغاز مرحله دوم اتفاقات نو و جدیدی  که در کنار مسابقه برای برگزیدگان طراحی شده را اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام