ویژگی های "فولاد" از زبان نماینده مجلس و رئیس کمیسیون صنایع اتاق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آستانۀ سالروز افتتاح شرکت فولادمبارکه، معصومه آقاپور علیشاهی و ابوالفضل روغنی به همراه جمعی از اعضای صنایع اتاق بازرگانی ضمن دیدار با بهرام سبحانی از آخرین دستاوردهای این شرکت بورسی بازدید کردند.

آقاپور علیشاهی گفت: مهم این بود که از نزدیک با مشکلات صنعت فولاد به ویژه در استان اصفهان آشنا شویم در عین حال شرایط انجام مطالعات تطبیقی استان را ارزیابی کنیم و با کنار هم گذاشتن این کمبودها و مزیت ها به هم افزایی بیشتر در صنعت دست یابیم. هدف بعدی آشنایی نزدیک با ظرفیت های فناورانه به ویژه در بخش صنعت فولاد و توانمندی های موجود برای رفع نیاز مصرف کنندگان داخلی بود.

وی افزود: در جریان این بازدید بیش از هر چیز نظم و انضباط حاکم بر خطوط سیستماتیک تولید فولادمبارکه و پس از آن، نگاه مدیریت به کارکنان و اجرای توسعه های شرکت تحسین برانگیز بود. یکی از نقاط قوت "فولاد" سیاست های درون زای این شرکت است که بر سیاست های برون زای آن نیز تأثیر انکارناپذیری دارد.

این نماینده مجلس، انسجام سازمانی را یکی دیگر از نقاط قوت شرکت عنوان کرده و گفت: همۀ قسمت های فولادمبارکه کار یکدیگر را کامل می کنند به گونه ای که در واحد مالی و فروش و بازاریابی این شرکت از زحمات کارکنان تولید به خوبی حمایت می شود و با بازاریابی مناسب، محصولات با توجه به درخواست مشتری تولید و به بازار عرضه می شوند.

آقاپور علیشاهی با تأکید بر اینکه راهبرد "ما میتوانیم" به خوبی در همۀ بخش ها معنی شده، گفت: فولادمبارکه مانند پلی است که می تواند تمام صنایع را از درۀ رکود نجات دهد. این شرکت می تواند یک پایلوت اقتصادی مناسب معرفی شود همچنان که در مقاطع مختلف دیده شده علی رغم بسیاری از محدودیت ها در زمان های مختلف توانسته خروجی خوبی داشته باشد.

وی اظهار داشت: این شرکت بورسی به عنوان صنعت مادر همیشه باعث افتخار بوده و هست تا جایی که وقتی به تاریخچۀ ساخت و بهره برداری ان مراجعه می کنیم، می بینیم به خوبی در زمان های مختلف از تنگناهای سخت با موفقیت عبور کرده است. به معنی واقعی فولادمبارکه در شرایط فعلی سقراط صنعت است.

آقاپور علیشاهی ادامه داد: این مزیت که فولادمبارکه توانسته با افزایش کیفیت محصولات در بازارهای جهانی حضور موفقی داشته باشد، مانع تزلزل در تنگناهای مختلف شده و شرایطی فراهم کرده تا در نموداری با شیب مثبت ملایم، همواره برای ایران و سایر ذینفعان سودآور باشد.استراتژی های حساب شدۀ مدیریت و تعصب کارکنان به کار باعث شده فولادمبارکه در هر شرایطی در مسیر تعالی باقی بماند.

استفاده از ظرفیت کمیسیون اتاقهای بازرگانی جهت حمایت صنایع بزرگ و کوچک

روغنی نیز گفت: کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصمیم دارد با کمیسیون های اتاق های بازرگانی مشارکت و ارتباط دائمی داشته باشد، درعین حال بر آن است تا واحدهای ملی و بزرگ و حتی صنایع کوچک را مورد توجه و حمایت بیشتر قرار دهد و از ظرفیت های موجود در اتاق بازرگانی برای رفع مشکلات این صنایع استفاده کند.

وی با بیان فولادمبارکه یک واحد بسیار توانمند و ملی است و سهم شایان توجهی در تولید ناخالص ملی و صنعت دارد، افزود: اینکه "فولاد" می تواند در کنار تأمین بازار داخل، بخشی از محصولات را نیز به بازارهای اروپایی صادر کند، بسیار سودمند و افتخارآمیز است.یکی دیگر از ویژگی های بارز این شرکت عمل به مسئولیت های اجتماعی است، بدون شک این ویژگی باعث شده فولادمبارکه در سطح جهانی مطرح شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: کیفیت قابل رقابت محصولات و کامل بودن زنجیرۀ تولید که به قیمت تمام شدۀ رقابتی محصولات و حاشیۀ سود مناسب سهامداران و ذی نفعان شرکت منجر می شود، از دیگر ویژگی های بارز این مجموعۀ توانمند صنعتی است.اینکه فولادمبارکه بازارهای داخلی را برای عرضۀ محصولات در اولویت قرار داده بسیار ارزشمند است.

روغنی با تأکید بر اینکه امروزه مصرف فولاد نشانۀ توسعه یافتگی کشورهاست،ادامه داد: در نظر گرفتن تولید ۲۵میلیون تن فولاد در اهداف بعدی هدف ارزشمندی است چراکه صنعت فولاد یک صنعت مادر است و در رشد و توسعۀ نقش مهمی ایفا می کند. از آنجا که در حال حاضر در ایران مصرف سرانۀ فولاد حدود ۲۰۰ کیلوگرم است، ضرورت دارد با حمایت از فولادمبارکه و سایر صنایع مشابه حرکت در مسیر صنعتی شدن را تسریع کنیم.

وی گفت: با گذشت ۲۵ سال از فرایند تولید "فولاد" می توان گفت این شرکت به یک کلان شهر بزرگ صنعتی و سند افتخار ملی مبدل شده ازاین رو همه باید دست در دست یکدیگر آن را به رشد و تعالی بیشتر که درنهایت به توسعۀ ملی منجر می شود، رهنمون کنیم.فولادمبارکه با دستیابی به دانش روز تولید انواع ورق های فولادی و کامل کردن زنجیرۀ تولید در خود و همچنین تولید محصولات کیفی مزیت های زیادی را در صنعت فولاد ایجاد کرده تا همچنان با مدیریت خوب و تلاش کارکنان خلاق به موفقیت های بیشتری دست یابد.

انتهای پیام