توضیح درباره محرومیت کارگزاری آگاه/ معاملات برخط ۱۶ هزار مشتری باز می شود

روح ا... میر صانعی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره محرومیت کارگزاری آگاه که به دستور سازمان بورس از 20 دی شروع و منجر به محرومیت از  خرید کالا و اوراق و ایجاد موقعیت تعهدی جدید شده توضیح داد: در پی بروز برخی مشکلات بین این کارگزاری و سازمان بورس ، مقرر شد کارگزاری آگاه برای مدتی محروم شود.

وی ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده طی روزهای پنچ شنبه و حتی جمعه و دیروز، توافقاتی به عمل آمد و طی آن کارگزاری آگاه اقداماتی را باید انجام می داد. بنابراین با توجه به رفع برخی موارد ، از امروز نماد معاملات برخط این کارگزاری باز می شود تا 16 هزار مشتری برخط که 8 درصد از سهم معاملات برخط را شامل می شوند از امکان معامله برخوردار باشند.

این مقام مسئول افزود: سایر بخش های کارگزاری و مربوط به خرید کالا و اوراق و ایجاد موقعیت تعهدی جدید نیز بزودی فعال می شوند.

میرصانعی در برابر این سئوال که علت محرومیت کارگزاری چه بود و آیا ارتباط با پرونده کنتور سازی منجر به چنین تصمیمی شده یا چه موضوع دیگری وجود داشته ، به بورس پرس گفت: واقعیت این است که در این مورد نمی توان اظهار نظری کرد و توضیح داد.

وی در واکنش به این سئوال که فرق محرومیت با تعلیق فعالیت کارگزاری ها چیست؟ توضیح داد: طبق ماده 35 دستورالعمل انضباطی ، دو نوع مجازات و شامل تعلیق و محرومیت وجود دارد . تعلیق برای تخلف های خاص است و در غیر این صورت برای مدتی مشخص ، کارگزار متخلف محروم می شود.

انتهای پیام