رکورد دلار و سکه در روزی که شاخص بورس ۹۷ هزار واحدی شد/ دلیل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی شاخص بورس با جابجایی 288 میلیارد تومانی امروز به سیر صعودی ادامه داد و با افزایش 601 واحدی به 97 هزار و 228 واحد رسید که دلار و سکه هم رکوردهای جدیدی ثبت کردند.

براساس این گزارش، امروز قیمت دلار بعد از افت دیروز ، با افزایش قیمت مواجه شد و نه تنها بار دیگر وارد کانال 4400 تومانی شد بلکه برای به رکورد 4450 تومان هم رسید. این درحالی است که اکثر فعالان بازار ارز علت رشد امروز ارز آن هم با وجود تمدید 120 روزه توافق هسته ایی توسط آمریکا را نامعلوم می دانند اما عده ایی معتقدند تصمیم بانک مرکزی به عدم عرضه دلار و افزایش قیمت ارز پایه ایی ، منجر به تداوم قیمت ها در بازار ارز شده است.

افزایش دلار موجب شد تا قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم از مرز 1.5 میلیون تومان عبور کند و به یک میلیون و 509 هزار تومان هم برسد. سکه تمام طرح قدیم هم یک میلیون و 457 هزار تومان، نیم سکه 724 هزار تومان و ربع سکه 422 هزار تومان قیمت گذاری شدند. همچنین هر گرم طلای 18 عیار به مرز 142 هزار رسید.

رشد امروز شاخص بورس هم عمدتا" ناشی از رشد قیمت های جهانی فلزات و نفت و اثر آن در شرکت هایی چون فولاد مبارکه، پالایشگاه های اصفهان و تهران و بندرعباس، گل گهر و چادرملو، پارسان بود. همچنین تعدیل 52 درصدی سود ملی مس و پیش بینی های جدید از قیمت فروش و دلار هم مزید بر علت شد. 

انتهای پیام