روش جدید و جالب در افزایش سرمایه ۷۰۰درصدی "ونیرو"+آینده شرکت و سهامداران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عیسی حسین‌پناه با اعلام برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده سرمایه گذاری نیرو در بعدازظهر شنبه آینده ، جزییات مرحله اول افزایش سرمایه با 700 درصد (از 40 به 320 میلیارد تومان) را تشریح کرد که قرار است برای اولین بار از شیوه ایی جدید استفاده شود. مرحله دوم افزایش سرمایه نیز شامل 119 درصد بوده و با این رویداد، "ونیرو" 700 میلیارد تومانی خواهد شد. همچنین افزایش سرمایه به 1000 میلیارد تومان در آینده عملی خواهد شد.

رویداد مهم بعد از معامله بلوک 42 درصدی "ونیر"

وی با اشاره به واگذاری بلوک 42.7 درصدی این شرکت در 20 بهمن سال گذشته به ارزش 31.6 میلیارد تومان و خرید توسط شرکت سرمایه گذاری ایران، اظهار داشت: با این معامله ، مقرر شد طی یک سال دو هدف کوتاه‌مدت تبدیل از سرمایه‌گذاری به هلدینگ و خرید کلیه دارایی‌ها و پروژه‌های نیروگاهی از سهامدار عمده محقق شود. بر همین اساس "ونیرو" اقدام به عقد قرارداد خرید سهام شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا از سرمایه‌گذاری ایران کرد.

این مقام مسئول افزود: طبق مصوبه مجمع عادی به طور فوق‌العاده 3 مرداد ، سهامداران جزء با اکثریت آرا معامله 865 میلیارد تومانی خرید شرکت ایرسا که متشکل از چند شرکت نیروگاهی است را تصویب و تمایل خود را به افزایش سرمایه اعلام کردند تا 865 میلیارد تومان دارایی به "ونیرو" منتقل و معادل همین رقم ، بدهی برای شرکت ایجاد شود. برهمین اساس برنامه افزایش سرمایه 2400 درصدی ( از 40 به 1000 میلیارد تومان) در دستور کار قرار گرفت.

جزییات استفاده از روش جدید در افزایش سرمایه شرکت ها

حسین پناه با بیان اینکه سرمایه گذاری نیرو دارای حدود 69 هزار سهامدار حقیقی و 30 تا 40 سهامدار حقوقی است ، ادامه داد: با هدف افزایش توانایی مالی سهامداران خرد برای مشارکت در این افزایش سرمایه و فراهم کردن استفاده از مزایای آن، مقرر شد برای نخستین بار از روشی استفاده و تسهیلات قرض‌الحسنه داده شود تا امکان حضور اکثریت سهامداران در افزایش سرمایه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی هم با تمام قوا از این طرح جدید حمایت کرده و آماده انجام طی فرایند لازم است، ادامه داد: به این ترتیب مبلغ تسهیلات تخصیصی به هر شخص معادل مبلغ نقدی واریزی تا سقف50 ‌درصد مبلغ موردنیاز برای مشارکت در افزایش سرمایه خواهد بود. در این میان حدود 45 هزار نفر از سهامداران مالک حداکثر دو هزار سهم "ونیرو" هستند و حداکثر مبلغ تسهیلات 700 هزار تومان خواهد بود. همچنین حداکثر تسیهلات اعطایی به سهامداران مالک بیش از ۲ هزار سهم نیز همان 700 هزار تومان خواهد بود.

به گفته مدیر عامل سرمایه گذاری نیرو، کل سهام حاصل از اجرای طرح سهام حاصل از تسهیلات و آورده نقدی معادل آن از سوی سهامدار تا زمان تسویه کامل بدهی موضوع این طرح در وثیقه شرکت قرار خواهد گرفت. همچنین بدهی سهامدار بابت تسهیلات تخصیصی به آنها از محل سود سهام سنوات آینده یا واریز نقدی زودتر از موعد توسط سهامدار تسویه خواهد شد که در صورت واریز نقدی زودتر از موعد سهام در وثیقه بلافاصله آزاد می‌شود.

حمایت از سهام و پیشنهاد تقسیم سود

حسین‌پناه با بیان اینکه بعداز اعمال افزایش سرمایه و بازگشایی نماد ، بازارگردانی و حمایت از سهام "ونیرو" عملی خواهد شد و سهامدار عمده متعهد به پذیره نویسی سهام حق تقدم استفاده نشده است، ادامه داد: درحالی پیشنهاد هیات‌مدیره در مجمع سالانه روز شنبه ، تقسیم سود 25 تومانی است که با همین وضعیت شرکت ، پیش بینی بازده حداقل 25 درصدی وجود دارد.

وی ادامه داد: این درحالی است انتظار می رود با اجرای طرح های توسعه نیروگاه‌های یزد و خوی و راه اندازی پروژه های فعلی از جمله نیروگاه زنجان، کرمانشاه و نیروگاه بادی تاکستان، طی 10 سال آینده، ظرفیت 5 هزار مگاواتی ایجاد شود.

انتهای پیام