روحانی با مردم درخصوص برنامه ها صحبت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود واعظی پیش از ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه امروز هیات دولت گفت: روحانی از اعضای کابینه خواستند تا برنامه‌ها را زودتر عملیاتی کرده و برای مردم بازگو کنند. سفرهایی که انجام می‌دهند.همچنین از اعضای هیات دولت خواستند به شهرستان‌ها و استان‌های مختلف بروند و به مردم گزارش بدهند.

وی با بیان اینکه ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، اظهار داشت: دهه فجر سال جاری باید با دهه فجر سال گذشته متفاوت باشد. مسئولان که تنها دولت نیست بلکه قوه قضاییه و قوه مقننه را نیز شامل می‌شود و حتی دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها، بیشتر به میان مردم بروند و از برنامه و عملکرد سخن بگویند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آنچه روحانی تاکید داشت گسترش روحیه امید و نشاط در جامعه و در میان مردم است، تصریح کرد: متاسفانه در ماه‌های گذشته شاهد زلزله‌های پی در پی در کرمانشاه، کرمان و... بوده‌ایم و همچنین حادثه نفتکش سانچی، مردم ما با بازماندگان این حوادث احساس همدردی می‌‌کنند. ما باید برنامه‌های مختلفی برای جوانان‌ و مردم امیدآفرین داشته باشیم.

دستور روحانی به وزیر ورزش

واعظی با بیان اینکه اعضای هیات دولت از روحانی خواستند این صحبت‌ها و برنامه‌ها را به مردم گفته شود،ادامه داد: احتمال می‌دهیم رییس جمهور اواسط هفته آینده به صورت مستقیم درخصوص برنامه‌هایی که برای اشتغال روستایی،خانه‌هایی فرسوده،اشتغال اینکه باید در کسب و کارهای خرد در زمان کوتاه سخن بگوید.

وی گفت: روحانیر به وزیر ورزش دستور داده در شهرستان‌ها مکان‌هایی ایجاد کنند تا از آن مکان برای ورزش همگانی یا هر وزرشی که خواستند، استفاده بکنند.همچنین از صداوسیما درخواست کرد فعالیت‌های صورت گرفته را برای مردم اعلام کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه بحث دیگری که توسط روحانی مطرح شد این بود که در دنیا فضای مجازی در خدمت اشتغال و اقتصاد کشورها قرار گرفته،گفت: اقتصاد دیجیتال نقش بالایی در رفاه مردم دارد. به همین خاطر فیروزآبادی دبیر شورای عالی مجازی به هیات دولت آمد و گزارش بسیار خوبی از برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی برای ایجاد اشتغال خبر داد که امیدواریم در این مسیر تحولاتی ایجاد شود. 

ادامه کار تلگرام با تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت ملی

واعظی درمورد اینکه آیا رفع فیلتر تلگرام به دستور رئیس‌جمهور بوده است؟گفت: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی بحث و تصمیم‌گیری شد تا این پیام‌رسان کار خود را ادامه دهد.

وی درباره ابراز آمادگی وزارت امور خارجه آلمان برای انجام مذاکره با ایران درخصوص مسائل موشکی عنوان کرد: بارها اعلام کردیم آنچه مربوط به توان دفاعی ایران است، قابل مذاکره نیست. این مسئله هم تنها مختص به ایران نیست بلکه هیچ کشوری در این باره مذاکره نمی‌کند.آنچه با کشورهای دوست و اروپایی در گذشته صحبت کردیم، درخصوص مسئله سلاح‌های کشتار جمعی بوده است. ما درخصوص حقوق بشر، دخالت‌هایی که در منطقه دارند و موضوعات مختلف مسائل‌ را مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام