زمان جابه‌جایی سفارت آمریکا به بیت‌المقدس مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رسانه‌های آمریکا و اسرائیل، دولت واشنگتن از سال ۲۰۱۹، کار عملی انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل را به بیت‌المقدس (اورشلیم) آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش‌ها، این امر با انتقال دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل و گروهی محدود از کارکنان سفارت از تل‌آویو به اورشلیم آغاز می‌شود.دولت آمریکا از یکی از کنسول‌گری‌های کنونی در محله آرنونا در بیت‌المقدس تا تکمیل ساختمان جدیدی برای سفارت در این شهر استفاده خواهد کرد. ارزیابی‌های پیشین حاکی از آن بود که احداث ساختمان جدیدی برای سفارت آمریکا در اورشلیم، به‌ویژه با نظر به نیازهای امنیتی به چند سال زمان نیاز دارد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، گفته بود انتقال عملی سفارت مستلزم سه سال دیگر کار است.

هاآرتص اعلام کرد: گزارش رسانه‌های آمریکا با استناد به مقامات آمریکایی، حاکی از تناقض در سخنان اخیر نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهوری آمریکا درباره زمان انتقال سفارت به اورشلیم است. بنیامین نتانیاهو چهارشنبه گذشته در سفر به هند گفت آمریکا سفارت خود را در سال ۲۰۱۹ به اورشلیم منتقل می‌کند اما ساعاتی بعد دونالد ترامپ در مصاحبه با رویترز گفت انتقال سفارت بیش از یک سال طول خواهد کشید.

بعد از اظهارات ترامپ، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای توضیحی اعلام کرد: اسرائیل آگاه است که احداث سفارت جدید آمریکا چند سال طول می‌کشد اما دولت واشنگتن برای آغاز به کار هرچه زودتر سفارت در بیت‌المقدس، گام‌های موقتی برمی‌دارد.

بنابراین گزارش،ترامپ ماه گذشته رسما اورشلیم را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و تأکید کرد شناختن حقیقت، در دستیابی به صلح در نزاع اسرائیلی- فلسطینی کمک می‌کند.

انتهای پیام