سهم یک درصدی ایران از بازار۳۵۰ میلیارد دلاری منطقه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید گرمابی درخصوص عدم موفقیت تصاحب بازار کشورهای همسایه به خانه ملت گفت: در زمینه صادرات اولین مشکل این است که واحدهای صنعتی برمبنای صادرات شکل نگرفته و تولید نمی‌کنند بلکه به بازار داخلی چشم دارند.تولید برای بازار داخلی با تولید برای صادرات تفاوت دارد،سفارتخانه‌ها باید به‌عنوان یک بازاریاب برای تولیدکنندگان داخلی فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان کوچک و متوسط توان لازم را برای بازاریابی و صادرات ندارند که باید کنسرسیوم‌های برای آنها تشکیل شود تا تعداد قابل توجهی از آنها توان مالی، بازاریابی و صادرات را پیدا کنند و در این زمینه تولیداتی را داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه علاوه بر موارد مطرح شده، صادرات نیازمند کیفیت مناسب ، تحویل به‌موقع، قیمت مناسب و رقابتی است، اضافه کرد: ساختار صنعت ایران متاسفانه بیشتر بر مبنای بازار داخلی شکل گرفته که نیازمند یک تحول در ساختارها و صنایع هستیم تا از بازارهای منطقه استفاده کنیم.

گرمابی با تاکید بر اینکه در کشورهای منطقه حدود 350 میلیارد دلار بازار وجود دارد که متاسفانه موفق به کسب تنها یک درصد از آن شده‌ایم،گفت: باید بتوانیم 10 درصد از بازار منطقه را ازآن خود کنیم، این مسئله نیازمند کار و برنامه‌ریزی است تا حداقل سهم مناسبی را از این بازار موجود را داشته باشیم.

انتهای پیام