خبر خوش ۴ شرکت از تعدیل سود و دریافت اوراق مرابحه / تردد امروز نمادها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  در جریان معاملات امروز بازار سهام که با بارش مستمر برف در تهران و شهرستان ها همراه بود و مراسم 50 سالگی بورس ایران برگزار شد، نماد شرکت های بورسی چدن سازان و نورد و تولید قطعات فولادی به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت ، لوله‌ و ماشین‌ سازی‌ به دلیل تغییر بیش از 20 درصدی قیمت سهام و خاک چینی برای مجمع فوق العاده و افرایش سرمایه 186 درصدی ، به همراه شرکت های فرابورسی سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی و سیمان سبزوار متوقف شدند.

از سوی دیگر نماد شرکت های سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک)، گل گهر ، کارتن ایران، عمران و توسعه فارس ، داروسازی سبحان انکولوژی و قاسم ایران پس از افشای اطلاعات با اهمیت باز شدند.

در این میان ، نورد و تولید قطعات فولادی که با سرمایه 14.4 میلیارد تومانی مشمول فرایند تعلیق به دلیل عدم ارایه توضیحات شده ، از جهش 90 درصدی سود ( از 9.8 به 18.8 میلیارد تومان ) خبر داد و و برای فردا آماده بازگشایی نماد شد.

"فنورد" در مورد دلیل تعدیل سود اعلام کرد: افزایش سود خالص نسبت به پیش بینی قبلی عمدتا" ناشی از افزایش مقدار فروش از 121760 تن به 128196 تن و افزایش نرخ فروش از 18928ریال به 19209ریال بوده است . ضمنا" درآمد و هزینه ای متفرقه در پیش بینی قبلی فروش ضایعات بصورت ناخالص ارائه شده بود که اصلاح گردیده و فروش ضایعات پس از کسر بهای تمام شده آن (بصورت خالص) ارائه شده است.  

شرکت 80 میلیارد تومانی چدن سازان از تعدیل 21 درصدی سود ( از 20 به 24.3 میلیارد تومان) خبر داد و اعلام کرد: آخرین پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی اسفند جاری 251 ریال در 3 مهر اعلام شده و براساس عملکرد 9 ماهه و با عنایت به تحقق درآمدها و هزینه های واقعی و همچنین بازنگری هزینه ها و درآمدهای 3 ماهه آخر سال مالی جاری، سود هر سهم به 304 ریال و با توجه به توضیحات ذیل تعدیل می گردد :

1 - با توجه به اینکه شرکت در پیش بینی سود هر سهم ، بهای تمام شده کالای فروش رفته را به مبلغ 520،647 میلیون ریال و به نسبت 66 درصد فروش برآورد کرده ولی شرکت با توجه به سرمایه گذاری انجام شده و برنامه کاهش قیمت تمام شده از طریق به کارگیری تکنولوژی بازیافت غلتک های اسقاطی و صرفه جویی در استفاده از مواد آلیاژی موفق عمل نموده و این نسبت کاهش یافته است.

2 - سود حاصل از درآمـد شرکتهای تابـعه در شرکت غلتک سازان سپاهـان که مبـلغ 17،698 میلیون ریال پیش بینی تقسیم سود شده بود، با توجه به شرایط مثبت بازار فولاد و سیاست تقسیم سود در این شرکت این مبلغ تا پایان سال بالغ بر 31،392 میلیون ریال برآورد می گردد .

شرکت 60 میلیارد تومانی حاضر در فرابورس قاسم ایران نیز از تعدیل مثبت 62 درصدی سود ( از 5 به 7.9 میلیارد تومان) خبر داد و اعلام کرد: کاهش هزینه های فروش , اداری و عمومی به مبلغ 20,938 میلیون ریال عمدتاً مربوط به کاهش هزینه های پرسنلی غیرمستمر می باشد.

افزایش هزینه های مالی به مبلغ 25,000 میلیون ریال عمدتاً بابت تمدید و دریافت تسهیلات مالی جدید با توجه به طولانی شدن دوره وصول در بخش دارویی دولتی می باشد.

افزایش خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی به مبلغ مربوط به تغییرات اقلام تشکیل دهنده بشرح ذیل می باشد. 

افزایش فروش اموال به مبلغ 23,785 میلیون ریال عمدتاً مربوط به درآمد ناشی از فروش ساختمان سنندج می باشد.

کاهش سود بانکی به مبلغ 2,695 مربوط به کاهش نرخ سود سپرده روز شمار و کاهش دوره ماندگاری وجوه نزد بانکها. افزایش سود اوراق مرابحه به مبلغ 6,338 افزایش بابت دریافت اوراق مرابحه جدید از وزارت بهداشت بابت مطالبات معوق از مراکز دولتی مربوط به علوم پزشکی می باشد .

کاهش سود سهام به مبلغ 5,000 میلیون ریال در خصوص بازنگری و تصمیم به عدم واگذاری بخشی از فروش سهام مینو شرق که در پیش بینی قبلی لحاظ گردیده بود .

شرکت داروسازی سبحان انکولوژی هم که با سرمایه 45.1 میلیارد تومانی در فرابورس حضور دارد، اعلام کرد بابت مطالبات سررسید شده از شرکت پخش البرز ، 219.000 میلیون ریال اوراق مرابحه 16 درصدی با سررسید چهارساله دریافت کرده و به منظور تامین نقدینگی لازم جهت ترخیص مواد اولیه لازم برای تولید محصولات پیش بینی شده مبلغ 100.000 میلیون ریال از اوراق مرابحه به وجه نقد تبدیل شده است .    

انتهای پیام