درخواست سیف برای حضور بانک‌های ایرانی در سوئیس/ شرط کشور صلح و آرامش

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌الله سیف در دیدار سفیر سوئیس در تهران با بیان اینکه بانک‌های ایران در چارچوب مقررات بین المللی فعالیت می‌کنند و گام‌های بلندی برای تطبیق با استانداردهای جهانی برداشته شده،اظهارداشت: برنامه اصلاح ساختار بانک‌ها در دو زمینه استاندارد کردن عملیات بانکی و تطبیق با مقررات بین‌المللی و اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی در حال انجام است.

وی در خصوص اصلاح استانداردهای حسابداری و نظارتی‌ بانک‌های ایران تاکید کرد: بانک‌های ایرانی تحت ارزیابی کیفیت دارایی هستند و باتوجه به نتیجه بررسی‌ها، برای هر بانک، برنامه اصلاح ساختار خاص طراحی خواهد شد.

لایتنر سفیر سوئیس در تهران نیز ضمن ابراز تمایل به گسترش ارتباطات بانکی ایران و سوییس از تلاش برای ترغیب بانک های سوئیسی به منظور همکاری با بانک های ایرانی خبر داد و گفت: برای توسعه همکاری‌های بانکی لازم است تصویر شفاف‌تری از نظام بانکی ایران در دست باشد و این نشست را می توان مقدمه ای برای این موضوع دانست.

وی ضمن ابراز خشنودی از اقدامات انجام شده در توسعه روابط بانکی دو کشور گفت: درخصوص صدور مجوز تاسیس شعب بانک های ایران در سوییس با مقامات بانکی مذاکره خواهم کرد.

انتهای پیام