سایت ایران خودرو در کشور همسایه راه اندازی می شود/ ظرفیت و محصولات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو اعلام کرد در آینده ایی نزدیک سایت تولید محصولات در جمهوری آذربایجان را با ظرفیت سالانه 10 هزار دستگاه به بهره برداری می رساند و قرار است در مرحله اول محصولات خانواده دنا شامل دنا و دناپلاس تولید و به کشورهای مشترک المنافع صادر شود.

براساس این گزارش،معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، اواخر شهریورسال جاری از راه اندازی کارخانه خودروسازی مشترک این کشور با ایران در سال میلادی 2018 و برای تولید 4 محصول ایران خودرو خبر داده بود و طبق آن شرکتی مشترک با سهم 75 به 25 درصدی بخش خصوصی آذربایجان تاسیس شد.

بر این پایه قرار است خط تولید محصولات ایران خودرو در سایت جمهوری آذربایجان در گام نختس با ظرفیت سالانه 6 هزار دستگاه  و سپس 10 هزار خودرو آغاز به کار کند.

همچنین نخستین محموله صادراتی شرکت تام در راستای تجهیز سایت خودروسازی ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان (نفت چاله) به این کشور ارسال شد. این محموله شامل چهار تریلی حاوی تجهیزات کنار خطی، اسکیدهای خط تریم و برخی اقلام دیگر بود که در سایت پروژه تحویل شد.با توجه به اهمیت این پروژه به لحاظ صادراتی برای ایران‌خودرو، تمامی فرآیندهای کاری در بخش‌های مختلف آن به طور ویژه و متمرکز از سوی تام ایران خودرو در حال پی‌گیری است؛ به گونه‌ای که این پروژه صادراتی، پس از ابلاغ به تام از ابتدای مهرماه تاکنون حدود 53درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مقرر شده عملیات تامین تجهیزات خط، لجستیک نصب و راه‌اندازی از سوی تام انجام شود.

ارسال دومین محموله صادراتی نیز به زودی انجام خواهد شد و پس از ترخیص و تحویل در محل پروژه، نصب و راه‌اندازی از سوی کارشناسان تام به انجام خواهد رسید.

این پروژه در زمینی  به مساحت 68هزار متر مربع و در شهر ساحلی نفت چاله جمهوری آذربایجان در کنار دریای خزر احداث می شود.

انتهای پیام