۷ شرکت بورسی موقتا" از تابلو خارج شدند/ علت توقف نماد و بازگشت ۵ شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بورس، نماد گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو ،قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ و رینگ‌سازی‌مشهد، عمران‌ و توسعه‌ فارس‌ ، نوسازی‌ و ساختمان‌ تهران و لوله‌ و ماشین‌سازی‌ایران‌ به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف و مقرر شد نماد این شرکت ها به جز "ثنوسا" که فردا بدون محدودیت دامنه باز می شود ، حداکثر تا ساعت 10 امروز با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شود.

همچنین درحالی علت توقف نماد "خرینگ‌" ناشی از افزایش قیمت بیش از 20 درصدی سهام به دلیل عرضه بلوک 14 درصدی این شرکت توسط  اتومبیل ایران است که قرار بود بعد از توقف امروز نماد دارویی‌ لقمان‌ ، این شرکت هم تا امروز به بورس بازگردد اما با توجه به ابهام در افشای اطلاعات با اهمیت، "دلقما" تا 2 روز دیگر به بورس باز خواهد گشت.

براساس این گزارش، "خگستر" و "ختوقا" اعلام کرده اند در نظر دارند 14.77 و 35.42 درصد از سهام شرکت رینگ سازی مشهد را پس از طی مراحل کارشناسی از طریق مزایده عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کنند و این رویداد را در پیش بینی سال 96 لحاظ نکرده و در صورت قطعیت موضوع ، اثرات آن اعمال می شود.

"فلوله" هم از برنامه عرضه 10درصد سهام شرکت هامون نایزه شامل 40 میلیون سهم با قیمت پایه هر سهم 160 تومان و "ثفارس" از انعقاد قرارداد مربوط به فروش زمین 228 هکتاری آباده (خسرو وشیرین) خبر داده اند.

"ثنوسا" که با سرمایه 75 میلیارد تومانی برای هر سهم زیان پیش بینی کرده ، این متغیر مهم را 180 درجه تغییر داد و از زیان 17.7 میلیاردی به سود 5 میلیارد تومانی خبر داده که با فرض تعدیل پیش بینی نرخ فروش زیر بنای مفید پروژه مسکونی ظفر اعلام شده است.

"دلقما" هم اعلام کرده با توجه به نتایج عملکرد دوره مالی 9 ماه منتهی 30 آذر 96 و آمار و اطلاعات فروش دی ماه سال جاری، سود هر سهم مربوط به پیش بینی عملکرد سال 96 از 384 به 331 ریال کاهش یافته است.

انتهای پیام