توصیه مدیرعامل توتال به ترامپ: در برجام بماند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وال استریت ژورنال، پاتریک پویان گفت: در ضیافت نهاری که در ماه ژانویه در داووس برگزار شد و ترامپ نیز در آن حضور داشت، از وی درخواست کردم تا در توافق هسته ای باقی بماند.من استدلالم را مطرح کردم، اما سوال این است که ما چه مقدار زمان به اصلاح طلبان (در ایران) می دهیم؟ من فکر می کنم ترامپ گوش می کرد. اما این بدان معنا نیست که با سخنان من موافق است.

وی تاکید کرد: توتال کاملا متعهد به این پروژه است، اما این شرکت راه های مختلفی برای خروج از این قرارداد در صورت وضع مجدد تحریم ها دارد.اگر چارچوب کار و قواعد بازی تغییر کند، البته ما نیز باید در ارزیابی ها تجدید نظر کنیم.فروش سهام توتال به سی ان پی سی یکی از احتمالات است، اما از سخن گفتن بیشتر در مورد ترتیبات قراردادی خودداری کرد. یک گزینه دیگر توقف کلی پروژه است، اما توتال امیدوار است لزومی به خروج از قرارداد نباشد.

توتال در جولای سال گذشته یک قرارداد چند میلیارد دلاری برای توسعه فاز بعدی میدان گازی پارس جنوبی با ایران امضا کرد و به اولین شرکت بزرگ انرژی غربی تبدیل شد که بعد از اجرای برجام با تهران قرارداد امضا می کند.

طی ماه های گذشته رسانه های غربی به نقل از منابع آگاه مدعی شده بودند، در صورتی که توتال مجبور به خروج از قرارداد توسعه پارس جنوبی شود،سی ان پی سی چین متعهد به خرید سهام 50.01 درصدی توتال از این پروژه خواهد بود، به شرطی که این شرکت چینی خود بتواند از قرار گرفتن ذیل تحریم های آمریکا اجتناب کند.

انتهای پیام