گزارش بخشی از تخلفات دوره قالیباف به قوه قضاییه ارائه شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا،محمدعلی نجفی درخصوص اینکه آیا تخمینی از میزان هزینه‌ای که در دوران قالیباف از سوی شهرداری برای انتخابات صرف شده دارد یا خیر، گفت: به هیچ وجه نمی‌توانیم رقم دقیق را تخمین بزنیم و در این زمینه به غیر از موردی که اشاره شد چند نمونه دیگر هم بوده است.

وی درمورد اینکه آیا تاکنون فردی به سبب تخلف به قوه قضائیه از سوی شهرداری معرفی شده، گفت: تا به حال هیچ موردی را به قوه قضائیه معرفی نکردیم، ولی در چهار یا پنج مورد قرار شده گزارشی برای ارجاع به قوه قضائیه تهیه شود.وقت نشده به تمام تخلفات رسیدگی شود با این حال اصلی‌ترین راه شفافیت سیستم است اگر دیدید سیستمی بدون شفافیت عمل می‌کند بدانید در آن فساد در حال رخ دادن است. در شورای چهارم نظارت کافی بر روی شهرداری تهران صورت نگرفت.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال چه میزان از پروژه‌های واگذار شده در مدیریت شهری گذشته از طریق مناقصه بوده، گفت: بیش از 50 درصد از پروژه‌ها از طریق مناقصه صورت گرفته، بی‌تردید اصلی‌ترین راه سلامت سیستم شفافیت آن است و عدم نظارت شورای چهارم موجب ایجاد این همه خطا و بدهی و اشتباه شده است. همین بس که بیش از 13 هزار نفر در ماه‌های آخر به مجموعه شهردرای اضافه شدند که نشان می‌دهد در این حوزه نظارت کافی وجود نداشته است.

نجفی ادامه داد: بیش از دو برابر بودجه سالانه شهرداری برای تکمیل پروژه‌های شهرداری تهران نیاز داریم. در گزارش امروز هر چند در مورد برنامه‌های آینده شهرداری صحبت نشد اما مقدمات تهیه برنامه سوم در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بودجه حمل و نقل عمومی در سال 97 کفاف نیازهای توسعه آن را نخواهد داد، گفت: ‌امیدواریم مجلس در آزمونی که برای تنظیم بودجه 97 ارائه داده موفق باشد. در صورتی که سالانه 1.5 هزارمیلیارد تومان و طی 4 الی 5 سال 5.7 هزارمیلیارد تومان برای کاهش آلودگی هوا اختصاص یابد می‌توانیم آلودگی هوا را در سال اول 22 درصد کاهش دهیم اما در هر صورت توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به 7.5 هزارمیلیارد تومان اعتبار دارد و امیدواریم مجلس به این موضوع به خوبی اشاره کند در واقع بدون بودجه هیچ کدام از مسائل قابل حل نیست.

شهردار تهران در خصوص نقش خود در هنگام حضور در شورای شهر تهران و نظارت انجام شده در آن دوران گفت:‌ طرح تفصیلی از سال 90 اجرایی شد و به این ترتیب تنها دو سال از آغاز اجرای این طرح من در شورا بودم اما بیشترین تخلفات در بین سال‌های 92 تا 94 به وقوع پیوست. در زمان حضورم در شورا تعداد اعضا 15 نفر بود که از این  میان فقط سه نفر اصلاح طلب بودیم و در حد همین سه نفر هم تاثیرگذار بودیم.

شهردار درخصوص نام بردن اسامی افرادی که در مدیریت گذشته تخلف کردند، افزود: من به دلیل ملاحظات اخلاقی حتی هنگامی که تخلف برای ما محرز شده باشد از نام بردن این افراد خودداری می‌کنم و گزارش را به دستگاه‌های ذی صلاح ارائه می‌دهم اما اعضای شورا می‌توانند از افراد متخلف نام ببرند.

نجفی با بیان اینکه املاک نجومی هنوز در حال بررسی است،گفت: این املاک به مجموعه‌ای از نهادها و افراد واگذار شده بود که برخی ضابطه‌مند و برخی بی‌ضابطه بود اما ما با این افراد و نهادها گفت‌وگو خواهیم کرد تا املاک را پس داده و یا تسویه حساب کنند اما اگر زیر بار نروند به بالاترین مرجع موضوع را اعلام خواهیم کرد و اگر باز هم نشد از طرف قوه قضائیه اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام