هشدار وقوع سیلاب در تهران و کاهش محسوس دما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت آب منطقه ای تهران از قول هژیر باقر نژاد دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از شروع موج تازه بارش ها در استان تهران و خطر طغیان رودخانه ها و سیلاب ها خبر داد و اعلام کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی تقویت سامانه بارشی فعال بر فراز استان تهران از شب سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه (25 بهمن ماه) بارندگی در سطح استان به خصوص نیمه شمالی تشدید می شود.

وی ادامه داد: احتمال رخداد تگرگ و رعد و برق در مناطق مستعد نیز وجود دارد و به دلیل حاکمیت جریانات گرم جنوبی عمده بارش این سیستم به صورت باران و تنها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. به همین منظور  احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

باقر نژاد با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه  با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش محسوس دما (به خصوص در ارتفاعات) پیش بینی می شود،افزود: باتوجه به احتمال وقوع سیلاب، شهروندان از نزدیک شدن و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در مناطق درگیر بارش خودداری کنند و نسبت به هشدارهایی که از سوی سازمان های مربوطه اعلام می شود، توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام