کسری هزار میلیارد دلاری بودجه سال آینده آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ بودجه 4.4 تریلیون دلاری دولت فدرال در سال مالی 2019 را برای تصویب به کنگره ارائه کرد. در این طرح بودجه بخشی از مستمری ها و برنامه های تامین اجتماعی کاهش یافته تا هزینه های نظامی و اعمال سیاست های مورد نظر وی در زمینه مهاجرتی تامین شود.

ترامپ بار دیگر از قانون گذاران خواست تا هزینه های بخش های زیست محیطی، تحقیقات و برنامه های دیپلماتیک را که از نظر وی تلف کردن پول دولت است به شدت کاهش دهند و خواستار کاهش 27 درصدی بودجه وزارت امور خارجه، کاهش 25 درصدی بودجه آژانس حفاظت از محیط زیست و پایین آمدن هزینه های نوسازی برخی برنامه های تامین اجتماعی از جمله برنامه مدیکر شده است. در عوض بودجه حاصل از این کاهش هزینه ها، صرف ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک و افزایش هزینه های نظامی خواهد شد.

بر اساس این طرح، بودجه پنتاگون افزایشی 80 میلیارد دلاری یعنی 13 درصدی را شاهد خواهد بود. برنامه های پرداخت مستمری های مختلف در طی یک دهه 1.7 تریلیون دلار کاهش خواهد یافت که 237 میلیارد دلار آن مربوط به کاهش بودجه برنامه مدیکر است. مدیکر یک برنامه سراسری بیمه اجتماعی است که از سال 1966 به این طرف اجرا می شود.

بودجه پیشنهادی ترامپ نشان می دهد کسری بودجه سال 2019 دولت فدرال آمریکا نسبت به پیش بینی های سال گذشته دو برابر خواهد بود و به 984 میلیارد دلار خواهد رسید. رقم کسری بودجه آمریکا در طی یک دهه آینده مجموعا 7.1 تریلیون دلار خواهد بودو سطح بدهی ملی آمریکا به نزدیکی 30 تریلوین دلار خواهد رسید. این بودجه یک بودجه متوازن نخواهد بود. البته همه اینها در شرایطی است که کنگره تمام پیشنهادات ترامپ از جمله کاهش هزینه ها را تصویب کند و اقتصاد آمریکا حداقل برای مدت یک دهه با کاهش رشد مواجه نشود.

میک مولوانی مدیر دفتر مدیریت و بودجه دولت آمریکا در این باره گفت: قانون بودجه ای که ترامپ در ماه دسامبر به امضا رساند، به خودی خود در طی دهه آینده بیش از یک تریلیون دلار به کسری بودجه آمریکا اضافه خواهد کرد. همچنین هزینه های داخلی به موجب محدودیت های جدیدی که کنگره در هفته گذشهت آنها را به تصویب رساند، در طی 10 سال آینده 680 میلیارد دلار به کسری بودجه دولت آمریکا خواهد افزود.

در عین حال، طرح زیرساخت های ترامپ در طی یک دهه آینده 200 میلیارد دلار را به صندوق های فدرال اختصاص خواهد داد و این طریق پول مورد نیاز ایالت های، دولت های محلی و بخش خصوصی جهت تامین مالی پروژه های عمومی را تامین خواهد کرد. دولت ترامپ برآورد کرده بتواند 1.5 تریلیون دلار سرمایه گذاری جذب کند. در آستانه انتشار بودجه پیشنهادی، ترامپ دیروز برای توجیه طرح پیشنهادی در کاخ سفید با مقامات ایالتی و محلی جلسه گذاشت.

این مقام مسئول گفت: موضوعات خیلی هیجان انگیزی داریم که در مورد آن حرف بزنیم، موضوعاتی که شما برای مدت های مدید منتظر بودید، برای سال های سال و اکنون باید ببینیم شما تا چه حد خواهان آنها بوده اید... ما واقعا از برنامه عقب هستیم. ما از کشورهای دیگر عقب هستیم. همواره در طی سالیان متمادی جلوتر از دیگران بودیم. اما چند دهه قبل، این روند کند شد و در طی 8 و 15 سال گذشته، صادقانه بگویم این روند متوقف شده بود.

ترامپ در این طرح همچنین خواستار افزایش قابل توجه بودجه بخش مهاجرتی دولت آمریکا شده است. وی خواهان 782 میلیون دلار بودجه برای جذب 2750 نفر مامور جدید مرزی و مهاجرتی و 2.7 میلیارد دلار بودجه جهت بازداشت افرادی شده که به صورت غیرقانونی در امریکا حضور دارند.همچنین خواستار اختصاص 18 میلیارد دلار بودجه در طی 2 سال مالی آینده برای ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک است.

انتهای پیام