اظهارات جالب یکه زارع در مورد مدیریت ایران خودرو و سایپا و قطب سوم صنعت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، هاشم یکه‌زارع در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ، اظهارات جالبی کرد و گفت: خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات می‌دهد. بنابراین مانع ایجاد نکنید. اگر همین امروز سه سرمایه گذار ، سه صندلی هیات مدیره ایران خودرو و سایپا را بگیرند و من و جهرودی (مدیرعامل سایپا ) را عوض کنند، به‌نفع مملکت است.

وی افزود: صبحت های رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مورد خصوصی سازی صنعت خودرو درست بوده و خصوصی سازی صنعت خودرو را نجات می دهد. پس مانع ایجاد نکنید. 

این مقام مسئول ادامه داد: چرا وقتی ظرفیت 1.8 میلیون دستگاه در بخش مونتاژ و رنگ داریم، اصرار به ایجاد ظرفیت جدید دارید و خودروسازان را تحت فشار می گذارید؟

یکه زارع گفت: در مورد بحث استانداردها قرار است استانداردهای ٨٥ گانه پیاده سازی شود اما بنز و هیوندا اعلام می کنند استانداردهای ایران را نمی توانند رعایت کنند، آیا آنها بعنوان دو برند برتر خودرویی اشتباه می کنند و ما در ایران درست فکر می کنیم؟این نشان می دهد اشکال از ماست، اشکال ما این است که همه کارها را می خواهیم جهشی انجام دهیم .

وی در مورد نظر برخی مبنی بر مخالفت ایران خودرو و سایپا به  ایجاد قطب سوم  هم ، گفت : از طرف خود و جهرودی اعلام می کنم هیچ کدام مخالفتی نداریم. حتی اگر بتوانیم کمک هم می کنیم. چون ایجاد قطب سوم به نفع ما است اما یک شبه نمی توان کاری کرد و دو خودروساز سال ها طول کشیده تا به شرایط امروز برسند.

انتهای پیام