احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو و اجرای مرحله دوم تطابق استاندارد سوخت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان پیرایش با بیان اجرای فاز دوم استاندارد مصرف سوخت خودروها به ایسنا گفت: خودروسازان تا ابتدای تیر سال آینده فرصت دارند تا مصرف سوخت را به حد استاندارد تعریف شده برسانند،هر خودرویی که نتواند این استاندارد را پاس کند، قطعا با توقف خط تولید مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله اول استاندارد مصرف سوخت خودروها از ابتدای دی‌ سال ۹۴ اجرایی شد هرچند که این استاندارد در گذشته نیز جزو استانداردهای اجباری بوده است.فاز دوم این طرح نیز باید از ابتدای دی‌سال ۹۶ آغاز می شد که با تصویب کارگروه مصرف سوخت 6 ماه به خودروسازان فرصت داده شد و این مسئله به ابتدای تیر سال ۹۷ موکول شد و فاز سوم اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت هم از ابتدای دی‌ سال ۹۸ آغاز می‌شود که معیار ان مشابه معیارهای فعلی اتحادیه اروپاست.

این مقام حوزه استاندارد با بیان اینکه مقوله استاندارد مصرف سوخت خودروها مجزا از طرح استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی است، تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد تا ابتدای تیر سال آینده به دلیل عدم مطابقت مصرف سوخت خودروها با استانداردهای مربوطه خط تولید برخی خودروها متوقف خواهد شد،در حال حاضر ۲۰ مدل خودرو نمی‌توانند این استانداردها را رعایت کنند.

پیرایش ادامه داد: برخی از این خودروها به میزان استاندارد مصرف سوخت بسیار نزدیک هستند و با تغییرات مختلفی از جمله کالیبره کردن می‌توانند استانداردها را به روزرسانی کنند. برخی خودروسازان نیز تصمیم گرفتند موتور خودروها را تغییر داده و از موتورهای بهتری استفاده کنند.به احتمال بسیار زیاد خط تولید ۱۰ مدل خودرو به دلیل عدم تطابق استاندارد میزان مصرف سوخت تا ابتدای تیر سال آینده متوقف خواهد شد.

انتهای پیام