مجلس به واگذاری اموال و دارایی‌های دولت رای داد + ۵ مصوبه دیگر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در ادامه بررسی های مجلس از بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال آینده، امروز جزء یک و دو بند الف تبصره 2 این لایحه تصویب و مجلس واگذاری اموال و دارایی‌های دولت را تصویب کرد .

طبق بخش درآمدی جزء یک و دو بند الف تبصره 2 ، به دولت اجازه داده می شود نسبت به واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم الشرکه متعلق به دولت در چارچوب اصل 44 به استثنای موارد مندرج در اصل 83 قانون اساسی اقدام کند.

همچنین امروز بند 12 تبصره 19 لایحه بودجه سال آینده تصویب شد که در آن آمده است : دستگاه های اجرایی مجاز به فروش پروژه موضوع این تبصره، بدون أخذ مصوبه هیأت وزیران (موضوع ماده (115) قانون محاسبات عمومی کشور) مجاز است.

علاوه بر این با اخطار قانون اساسی رئیس مجلس، بند یک تبصره 19 اصلاح و اعلام شد: بانک های مذکور، بر اساس شرایط و منابع تعهدشده از سوی دولت، منابع ارزی صندوق توسعه ملی در آنها سپرده‌گذاری و از جانب صندوق تعهد می‌شود.

از سوی دیگر با تصویب ج تبصره 20 ، دستگاه‌های اجرایی مجاز به استفاده مازاد درآمدهای اختصاصی خود شدند.

طبق این بند، مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه‌های اجرائی در سقف رقم پیش‌بینی‌شده در ردیف 6- 102500 قانون بودجه سال 1397توسط همان دستگاه استفاده می‌شود.

 

تصویب جزء 7 تبصره 19 نیز از دیگر مصوبات صبح امروز مجلس بود که طبق آن ، درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت از مشوق‌های مالیاتی جزءهای یک و دو بند ث ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن برخوردار است.

همچنین جزء 10 این تبصره تصویب شد که طبق آن درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

انتهای پیام